شناسهٔ خبر: 68317775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار مومنی خبر داد؛

کاهش ۴۱ درصدی جان‌باختگان در ایام اربعین

رئیس پلیس راه راهور فراجا از کاهش ۴۱ درصدی جان‌باختگان در بازه زمانی اربعین خبر داد و گفت: عدم توجه به جلو عامل ۴۷ درصد تصادفات زائران اربعین است.

صاحب‌خبر -

سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدای طرح اربعین که از ۱۶ مرداد آغاز شده تا امروز، تعداد جان‌باختگان در ۶ استان مرزی آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و سیستان بلوچستان ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تأکید کرد: این کاهش، نتیجه‌ی تلاش‌های گسترده در مدیریت تردد زائران بوده است.

سردار مؤمنی گفت: در این مدت ۱۴۰ نفر در مسیرهای این ۶ استان مرزی جان خود را از دست داده‌اند که این عدد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش ۱۰۰ نفری داشته است.

وی گفت: عمده‌ترین عامل تصادفات زائران اربعین، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. در حالی که در سال گذشته عدم توجه به جلو ۴۰ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده بود، این رقم در بازه اربعین امسال متأسفانه به ۴۷ درصد رسیده که بخش قابل توجهی از آن به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: این موضوع نگران‌کننده است، زیرا خستگی و خواب‌آلودگی تنها به ساعات شب محدود نمی‌شود و حتی در ساعات صبح نیز شاهد وقوع تصادفات بوده‌ایم.

وی بر اهمیت هوشیاری و استراحت کافی برای رانندگان به‌ویژه در زمان بازگشت زائران از مراسم اربعین تأکید کرد و از زائران خواست تا در طول مسیر از سرعت زیاد و رانندگی در حالت خستگی خودداری کنند تا از وقوع حوادث تلخ جلوگیری شود.

نظر شما