شناسهٔ خبر: 54780923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تکواندو قهرمانی آسیا؛ خدابنده طلا گرفت

سرگروه تیم ملی بانوان ایران با برتری مقابل همه رقبای خود، سومین مدال طلای ایران را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا که با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد. امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء هاپ چانگ» رفتند که اکرم خدابنده موفق شد سومین طلای تیم ملی بانوان ایران را کسب کند.

وی در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و 9 بر 4 به  برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.سرگروه تیم ملی بانوان نیز در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدا بنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولیزاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه ششم تیرماه ادامه دارد

نظر شما