شناسهٔ خبر: 54757224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تکواندو قهرمانی آسیا؛ صعود 2 بانوی تکواندو ایران به فینال

تکواندوکاران 2 وزن ۴۹- و ۶۲- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران با برتری مقابل رقیب کره‌ای خود به دیدار نهایی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا که در کره جنوبی جریان دارد، هر 2 نماینده تیم بانوان ایران با برتری مقابل رقبای خود به مبارزه پایانی راه پیدا کردند.

در مبارزات وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده با برتری مقابل همه رقبای خود راهی مبارزه نهایی شد. وی دور نخست «آدلاید» از تیمور شرقی را شکست داد. وی در این دیدار در دو راند متوالی و با نتایج ۱۴ بر یک و ۱۴ بر صفر به پیروزی دست یافت و در ادامه «جونگ کلراتا» از تایلند را دو بر یک از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد. راند اول این دیدار را تایلند ۴بر۲ به سود خود خاتمه داد و در ادامه نعمت زاده ۱۰ بر ۱۳ بر یک پیروز شد.

نماینده کشورمان برای رسیدن به مبارزه پایانی «بورا کانگ» از کره جنوبی را پیش رو داشت و با برتری ۲ بر یک در راند شماری راهی مبارزه پایانی شد. وی برای کسب مدال طلا «گیانگ» از چین مبارزه خواهد کرد.

همچنین نسترن ولیزاده در وزن ۶۲- کیلوگرم ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام را ۱۱ بر ۵ و ۶ بر ۵ در دو راند متوالی شکست داد و در نیمه نهایی برابر «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت به فینال صعود کرد. وی برای کسب مدال طلا باید با برنده کره جنوبی و تایلند پیکار کند.

این رقابتها که از روز جمعه سوم با حضور تکواندوکارانی تیرماه در کره جنوبی آغاز شده تا روز دوشنبه هفتم تیرماه ادامه دارد.

نظر شما