شناسهٔ خبر: 54779932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

پرداخت ۲۸ فقره وام بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی در سه ماهه نخست امسال

خواجه ای با اشاره به مقام نخست استان زنجان در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی از پرداخت ۲۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: میزان کمک های بلاعوض از سوی حساب 100 امام (ره ) برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال گذشته  تعداد 874  فقره به مبلغ 64 میلیارد ریال بوده ، به طوری که در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد 28  فقره به مبلغ 2420 میلیون ریال از این محل  برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی پرداخت شده است .

 

رضا خواجه ای ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 1400 در استان زنجان با سهمیه تخصیص 5 هزار فقره و تعداد  سهمیه ابلاغی 4230 واحد می باشد ، که از این تعداد 4230 فقره  معرفی به بانک  و تعداد 3640  فقره ، معادل 86 درصد انعقاد قرارداد شده است .

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: این تسهیلات در حال حاضر  با کارمزد 5 درصد و با  بازپرداخت 20 ساله  تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25 هزار نفر اعطا میشود .

 

وی با بیان اینکه  تسهیلات 200 میلیون تومانی تا امروز به بنیاد مسکن استان ابلاغ نشده است؛ اظهار کرد؛ تا پایان سال پیش بینی می شود 2 هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شود .

 

خواجه ای تصریح کرد:  زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط  کشوری بالاتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه ، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی  گامی مثبت در کاهش بروز خسارتهای زمان بحران و سوانح طبیعی می باشد.

پایان پیام/73

نظر شما