شناسهٔ خبر: 67184475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل شیلات استان بوشهر:

احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان «شیف» است

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان «شیف» است،گفت: احداث این اسکله نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر جمعه در بازدید از جزیره شیف در رابطه با صیادان این منطقه اظهار داشت: مردمان جزیره شیف قدمتی تاریخی در عرصه صید و صیادی دارند و هم اکنون بیش از ۱۱۰ فروند لنج صیادی در این منطقه مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند و شغل اکثر مردمان این جزیره صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: اداره کل شیلات استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ با اعتباری به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال یک هکتار زمین مورد نیاز برای پسکرانه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته اعتباری به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال طی ۲ سال به این اداره کل اعطا شده که مبلغ ۲ میلیارد تومان آن در سال جاری تخصیص یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در رابطه با اجرای پروژه عمرانی در این جزیره توضیح داد: با این اعتبار اداره کل در صدد است که سایبانی به وسعت ۳۶۰ متر مربع برای تعمیر تور و طناب و تکمیل محوطه سازی احداث نماید که هم اکنون فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکار در جریان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان زحمتکش این منطقه است که باید برای این بندر بزرگ صیادی واقع شود،

وی بیان کرد: احداث اسکله جزیره شیف نیاز به اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دارد و امید است در سال‌های پیش رو اجرایی شود.

پیگیری‌های احداث اسکله جزیره شیف

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در این بازدید گفت: فعالیت‌های صید و صیادی در استان بوشهر قدمت دیرینه دارد و همواره مورد توجه بوده که این استان با توجه به سواحل طولانی با آب‌های خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه صید و صیادی کشور به حساب می‌آید.

عطاءاله رئیسی از نزدیک در ارتباط با مسائل و مشکلات موجود صیادان جزیره شیف قرار گرفت و گفت: صیادان زحمتکش این جزیره باید از یک اسکله صیادی خوب بهرمند شوند و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر انجام می‌شود.

نظر شما