شناسهٔ خبر: 54776104 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یک میلیون و ۵۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کشور، در طرح سنجش سلامت شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

حمید طریفی حسینی در  افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۲۴۷ پایگاه سیار دنبال می شود.

او  کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق نیم رخی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعداد‌های دانش آموزان در فرآیند سنجش سلامت به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های آن‌ها طراحی و دنبال کنیم.

طریفی تشخیص و مداخله به نگام در سنین طلایی شد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق بیافتد تا خدمات مناسب تری با شرایط و ویژگی‌ها ارائه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه پارسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته اند گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها نوآموزان پیش دبستانی بودند که با توجه به مواجه بودن با شرایط کرونا آمار پیش دبستانی پایین بود.

او گفت: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان استرسی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند زیرا تنها یک ارزیابی اولیه‌ لازمه کار ما در آموزش و پرورش است تا ویژگی‌های دانش آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم  و بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در دروان تحصیل  دانش آموزان داشته باشیم.

طریفی از خانواده‌ها درخواست کرد، اگر فرزندان از عینک وسمعک استفاده می‌کنند لازم است در هنگام سنجش به همکاران ما در پایگاه سلامت اطلاع بدهند و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

نظر شما