شناسهٔ خبر: 54767780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی ۴ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در آبادان

رئیس بیمارستان طالقانی آبادان از شناسایی و بستری شدن چهار بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر الهام بچاری رئیس بیمارستان طالقانی آبادان گفت :سه بیمار مشکوک و یک بیمار قطعی مبتلا به تب کریمه کنگو با حال عمومی بد در این بیمارستان بستری و تحت درمان قرار دارند.

او از روند رو به رشد افزایش بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در استان  و کشور خبر داد و گفت : شهروندان برای جلوگیری از این بیماری لازم است قبل از مصرف فراورده‌های گوشت قرمز، آن را تا ۴۸ ساعت منجمد کنند.

تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق گزش حیوان توسط کنه و استفاده از فراورده‌های گوشتی آلوده به انسان منتقل می‌شود. تب، سردرد، تهوع، استفراغ‌های خونی، خونریزی از نقاط مختلف بدن، ضعف و بی حالی و افت فشار خون از علائم مبتلایان است.

پیش از این نیز یک شهروند شادگانی مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو جان باخت.

به گفته این مسئول هم اکنون بیماران سرپایی در آبادان به صورت نامحسوسی در حال افزایش است و در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی امکان اوج گیری کرونا وجود دارد.

او از مردم خواست برای جلوگیری از افزایش بیماری در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کنند و در صورتی که بیماری زمینه‌ای خاصی ندارند و در محل روباز قرار دارند و تجمع افراد در آن منطقه وجود ندارد می‌توانند با احتیاط ماسک را کنار بگذارند و بر حسب شرایط استفاده کنند.

نظر شما