شناسهٔ خبر: 67541165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاش برای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

زهرا عسگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تلاش بر ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان دانشگاه با استفاده از ظرفیت اساتید تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با معاون آموزشی دانشگاه و مسئولان دانشکده‌های دانشگاه، در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان و عملکرد اداره استاد مشاور دانشگاه امروز، ۱۶ تیرماه در شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مسئولان معاونت آموزشی دانشگاه و روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان، بر برنامه‌ریزی و پایش مستمر مسئولان دانشکده‌های دانشگاه در این زمینه تاکید کرد.

سیدوحید حسینی همچنین با قدردانی از تلاش اساتید مشاور دانشگاه نشست‌های هم اندیشی اساتید را بر تبادل تجارب و ارائه راهکارها در این زمینه اثرگذار خواند و از مسئولان دانشکده‌های دانشگاه خواست تا بررسی نیازهای آموزشی، دغدغه اساتید و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اهمیت نقش اساتید دانشگاه در ارتقای فرهنگ و آموزش، راهکارهایی پیرامون ارتقای وضعیت آموزش دانشجویان ارائه داد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به وقفه آموزشی حاصل از دوران کرونا، پیشنهاداتی در خصوص ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان عنوان کرد.

محمود نجابت با تاکید بر اهمیت پرورش و ارتقای دانشجویان نخبه با بهره‌گیری از تجارب اساتید مجرب دانشگاه، تقویت دانشجویان موفق استعدادهای درخشان دانشگاه، تقویت نخبه پروری و حمایت از اساتید مشاور را در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشگاه بسیار موثر خواند.

مدیر استاد مشاور دانشگاه و سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های اداره استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارش عملکرد اداره استاد مشاور طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ گفت: اداره استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ به دستور رئیس وقت دانشگاه، در معاونت آموزشی تاسیس شد.

احمد غلامی با اشاره به بی نظیر بودن ساختار و فعالیت اداره استاد مشاور معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور به همت معاونان آموزشی دانشکده‌های دانشگاه افزود: عمده تمرکز این واحد، مداخله فرهنگی و پرورشی از طریق اساتید، برای بهبود وضعیت آموزشی دانشگاه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغییرات جمعیتی کل دانشجویان، تغییرات جمعیتی اساتید مشاور، تغییرات جمعیتی دانشجویان تحت مشاوره در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد اساتید در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغییرات تعداد طرح رویش، تعداد نشست های کمیته استاد مشاور دانشکده‌ها، تعداد کارگاه‌های آموزشی، تعداد دانشجویان طرح منتورینگ، تعداد نشست های مشاوره، تعداد ساعات آموزشی اختصاص داده شده، شاخص‌های تقدیر از اساتید مشاور نمونه، نمره نظرسنجی دانشجویان، تبیین برنامه استاد مشاور برای دانشجویان جدید و تعداد ارجاع دانشجو به اداره مشاوره، از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

انتهای پیام

نظر شما