شناسهٔ خبر: 5475499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور آیت‌الله جوادی‌آملی؛

دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه برگزار شد

دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه شنبه شب با حضور آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه شنبه شب با حضور آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، در دومین اجلاسیه استادان حوزه علمیه از حجج اسلام والمسلمین بهجت‌پور، محمدرضا جباری و محمد امین بالادستیان تقدیر و تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه نیز در سخنانی با اشاره به رشد مراکز تخصصی در سال‌های اخیر از فعالیت 40 مرکز تخصصی خبر داد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز دنیا و منطقه و نیازهای روز کشور وجود مراکز تخصصی را واجب کرده است، افزود: هم اکنون 700 استاد در این مراکز تخصصی در رشته‌های مختلف مشغول آموزش و پژوهش هستند.

کلباسی با بیان اینکه فعالیت این مراکز باید از رشد کمی و کیفی بیشتری برخوردار شوند، اظهار کرد: فعالیت کنونی مراکز متناسب با نیازهای ما نیست. رشته‌ها و طلاب شاغل به تحصیل نیز در مقایسه با دانشگاه‌های جهان اسلام کم است و باید برای ارتقای کیفی و کمی این مراکز تلاش بیشتری از سوی برنامه‌ریزان صورت گیرد.

وی از برگزاری آزمون مراکز تخصصی در سال جاری خبر و ادامه داد: آزمون ورودی این مراکز در سال جاری با حضور چهار هزار و 500 نفر صورت گرفت که نیمی از آنان نیز در مراکز کنونی پذیرفته شدند، اما نیازهای ما بیش از این مقدار است.

همچنین در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به آیت ‌الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد: حوزه با رهنمود مراجع معظم تقلید مراکز تخصصی را ایجاد و در توسعه آن تلاش کرده است و رفع دغدغه بزرگان حوزه همواره مورد اهتمام مرکز مدیریت حوزه علمیه است.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از استادان تخصصی و ایجاد مراکز تخصصی در حوزه عنوان کرد: امروز دنیا منتظر تلاش این مراکز است تا ببیند چه محصولی از آن به جهان عرضه می‌شود.

این مفسر قرآن با بیان اینکه نباید قرآن را در علوم قرآنی مصطلح مانند مکی و مدنی بودن و ... خلاصه کرد گفت: امروز دنیا منتظر شنیدن پیام مراکز تخصصی است تا در مسایل علمی روز و نیازمندی‌های جدید پیام قرآن را بشنوند همان طور که در فتوای حرام بودن سلاح هسته‌ای، نظر مبارک رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع برگرفته از پیام قرآن است.

انتهای پیام

نظر شما