شناسهٔ خبر: 54748938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری؛

مردم فریب دریافت سود‌های کلان را نخورند

علیمحمدی گفت: مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی هیچ گاه تحت تأثیر تبلیغات و وعد‌های پرداخت سود‌های غیر واقعی قرار نگیرند.

صاحب‌خبر -

آقای علیمحمدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد گفت: برخی افراد سودجو در قالب موسسات مالی غیرمجاز با تبلیغات و وعده پرداخت سود‌های بالا اقدام به اغفال مردم برای دریافت سرمایه‌های آن‌ها می‌کنند و بسیاری از شهروندان برای دریافت سود‌های هنگفت، بدون تحقیق سرمایه خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند و پس از مدتی نه تنها از دریافت سود وعده داده شده بازمی مانند بلکه اصل سرمایه خود را نیز از دست می‌دهند.

لازم است که پیش از هرگونه سرمایه گذاری از پیشینه و وضعیت فعلی اشخاص و موسسات مربوطه اطلاع کامل حاصل شود.

بیشتر بخوانید

پارسال، مجموعه قضات و کارمندان دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان با تلاش شبانه روزی برای گره گشایی از کار مردم و احقاق حق قدم برداشتند که نتیجه این زحمات رسیدگی و مختومه کردن ۲۴۳ هزار و ۷۲۶ فقره پرونده در محاکم بود.

در این مدت بیش از ۳۳ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش و منجر شد و تعداد ۹ فقره پرونده قتل نیز با رضایت اولیای دم به مصالحه ختم شد.

همچنین در سال ۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۵۱۱ درخواست اعمال ماده ۴۷۷ مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد با ۷۶ درخواست موافقت شد و این خود نشان از اتقان آرا و مستدل بودن احکام قضات دارد.

در این مدت، تعداد ۱۱۶ آزادی مشروط به زندانیان اعطا شد؛ بیش از یک هزار و ۳۰۰ بازدید از سوی قضات از زندان‌های استان صورت گرفت و به منظور کاستن از حضور افراد در زندان برای ۱۲۱ نفر از پابند الکترونیکی استفاده شد.

نظر شما