شناسهٔ خبر: 54743620 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طلسم شماره ۹ چلسی به روایت آمار ستاره‌ها

جدایی لوکاکو از تیم چلسی باعث شد تا بحث طلسم پیراهن شماره ۹ آبی‌های لندن بار دیگر داغ شود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، عدم درخشش روملو لوکاکو ستاره بلژیکی دنیای فوتبال برای تیم چلسی در فصل گذشته رقابت‌ها، باعث شد تا بسیاری از هواداران این تیم و رسانه‌ها بحث طلسم پیراهن شماره ۹ چلسی را نقل مجالس کنند که به نظر می‌رسد ادعای آن‌ها نیز کاملا صحت دارد.

پس از «جیمی فلوید هاسلبنک» که موفق‌ترین بازیکن شماره ۹ تاریخ باشگاه لندنی‌ها به شمار می‌رود، ۱۱ بازیکن مطلح جهان این پیراهن را به تن کرده‌اند که هیچ یک از آن‌ها نتوانستند آمار قابل قبولی را با این شماره پیراهن به ثبت برسانند.

طبق آمار موجود نیز بدترین بازیکنی که با این شماره برای آبی‌ها بازی‌کرد، «خالید بولاهروز» است که در ۲۳ بازی برای چلسی بازی‌ کرد، اما نتوانست حتی یک گل را هم به ثمر برساند. بعد از این بازیکن نیز نفراتی چون «استو سایدول» و «راداکل فالکائو» قرار دارند که به ترتیب در ۲۵ و ۱۲ بازی‌ تنها یک را به ثمر رساندند.

«گونزالو هیگواین» دیگر بازیکن شماره ۹ چلسی بود که با توجه به طلسم این پیراهن، عملکرد چندان خوبی نداشت و مجبور جدایی از جمع‌ آبی‌های لندن شد. او در ۱۸ بازی تنها ۵ گل به ثمر رساند تا به این ترتیب با چلسی وداع کند. «ماتجا کژمان» دیگر شماره ۹ ناموفق چلسی بود که در ۴۱ بازی، تنها موفق به زدن ۷ گل شد.

از دیگر شماره ۹های ناموفق چلسی می‌توان به «روملو لوکاکو»، «آلوارو موراتا» و «هرنان کرسپو» اشاره کرد در ۵۹، ۷۲ و ۷۳ بازی به ترتیب ۱۵، ۲۴ و ۲۵ گل را به ثبت رساندند تا با عملکردی ضعیف از چلسی جدا شوند.

«تامی آبراهام» و «فرناندو تورس» نیز دیگر ستاره‌هایی هستند که گرفتار طلسم پیراهن شماره ۹ چلسی شدند. این دو بازیکن نیز با عملکرد ضعیف در ۸۲ و ۱۷۱ بازی، تنها ۳۰ و ۴۵ گل را برای آبی‌های لندن به ثمر رساندند تا دیگر بازیکنان فراری از این تیم باشند.

با این اوصاف می‌توان گفت ۱۱ بازیکنی که بعد از «جیمی فلوید هاسلبنک» پیراهن شماره ۹ چلسی را به تن کرده‌اند، اعم از فوق ستاره، ستاره و حتی بازیکنان جوان آینده دار، هیچ‌ یک نتوانسته‌اند از شر طلسم این پیراهن در امان باشند و عملکرد بدی را در این تیم به ثبت رسانده‌اند.

نظر شما