شناسهٔ خبر: 5473463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله جوادی آملی:

اعتقادی به ساخت و استفاده از سلاح هسته ای نداریم

قم ـ ایرنا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب و همه عالمان دین فتوا به تحریم سلاح های کشتار جمعی و بمب هسته ای داده اند، زیرا ما اعتقادی به ساخت و استفاده از این اسلحه نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالله جوادی آملی شنبه شب در دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم افزود: به جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) بگویید که شما با ایستادن بر قبر میلیونها نفر انسان بی گناه قد خود را بلند کرده اید، اما ما معتقدیم انسانها را با کشتن نمی شود اداره کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها ریشه های فرهنگی نداشته و با راهزنی و کشتار امروز بالا آمده و قدرتمند شده اند، اظهار داشت: همانگونه که حضرت داوود و سلیمان(ع) از قدرت بسیار زیادی که خداوند متعال به آنها داده بود، سوء استفاده نکردند، ما هم قطعا اینگونه خواهیم بود، زیرا در نظام اسلامی اصل بر دفاع و حفظ جان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت ولیعصر(عج) در هنگام ظهور ابتدا عقل و علم و آگاهی مردم را افزایش داده و سپس جامعه را به سمت و سوی عدل و داد پیش می برد، خاطرنشان کرد: ملتی عادل و دادگر است که عالم و عاقل باشد و در مدار انصاف گام بردارد.

وی با بیان اینکه مبنای حقوقی و فلسفی غربی ها به دلیل جدایی از دین و آموزه های الهی ابتر است و حرف و سخن عالمانه ای برای جهانیان ندارند، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه با تکیه بر رشته های تخصصی، باید مبانی قوی در عرصه های مختلف را از منابع دینی استخراج کرده و به جهانیان عرضه کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: امروز همه جهانیان می خواهند بدانند نظام اسلامی که به برکت مجاهدت های امام راحل(ره) و خون شهدا به ثمر رسیده است، چه سخنی برای انسانها دارد و چه ارمغانی برای آنها آورده است و قطعا این مهم، تکلیف و وظیفه حوزه های علمیه و مراکز تخصصی حوزه ها را بسیار سنگین تر کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه بزرگترین خطر بستن در غدیر و باز کردن در ثقیفه، جلوگیری از قدرت تعقل و تدبر مردم بود که در طول تاریخ منجر به غصب حق الهی ائمه اطهار(ع) شد، خاطرنشان کرد: امروز اساتید رشته های تخصصی حوزه های علمیه وظیفه دارند تا عقل و تدبیر و ژرف نگری را در جامعه گسترش دهند.

دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از اساتید رشته های تخصصی حوزه های علمیه در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد. ک/3

8146/ 6133/

نظر شما