شناسهٔ خبر: 54715743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیبرمن: تلاش می‌کنیم نگذاریم نتانیاهو بار دیگر نخست وزیر شود

وزیر دارایی کابینه متلاشی شده رژیم صهیونیستی بر تلاش برای جلوگیری از بازگشت بنیامین نتانیاهو به نخست وزیری تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

آویگدور لیبرمن که رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» گفت ائتلاف به همراه پیش نویس انحلال کنست یک پیش نویس دیگر را چهارشنبه ارائه خواهد کرد که بر اساس آن «یک متهم به ارتکاب تخلفات کیفری» نتواند کابینه تشکیل دهد. منظور لیبرمن نیز نتانیاهو رهبر مخالف است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطینی عکا، وی دیروز سه شنبه در کنفرانس خبری افزود هدف اساسی آن است که جلوی بازگشت نتانیاهو به قدرت در انتخابات آینده گرفته شود.

پیشتر اعلام شد توافقی بین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم حاصل شده است تا پس از یک رأی گیری که قرار است هفته آینده برگزار شود، کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منحل شده و انتخابات زودهنگام برگزار شود. با این حساب، این، پنجمین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی در چهار سال گذشته به شمار می‌رود.

در جریان محاکمه نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، رسانه‌ها از ممنوعیت او از تصدی مناصب سیاسی به مدت ۷ سال خبر داد. دادگاه رژیم صهیونیستی نتانیاهو را متهم به فساد، تبانی، کلاهبرداری و ارتشا کرده است. او اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که برای پرونده‌های فساد مالی پایش به دادگاه باز می‌شود. تنها در یکی از این پرونده‌های فساد اقتصادی او موسوم به چهار هزار، نتانیاهو به اعطای تسهیلات مالی خارج از عرف به یک شرکت متهم شده است.

نظر شما