شناسهٔ خبر: 54790838 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قانونی برای جلوگیری از نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو

کمیته امور قانونی پارلمان صهیونیستی با تصویب قانونی از احتمال بازگشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به قدرت جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

کمیته امور قانونی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با تصویب «قانون متهم» از احتمال بازگشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به قدرت و تشکیل کابینه، جلوگیری کرده است.

بر طبق این قانون تشکیل کابینه دولت صهیونیستی به دست اشخاصی که رسماً به ارتکاب جرم متهم شده‌اند جلوگیری شده است و نتانیاهو در حال حاضر در ۳ پرونده فساد متهم شده است.

این در حالی است که حامیان نتانیاهو که اصلی‌ترین رقیب کابینه ائتلافی بنت - لاپید است، این قانون را حمله شخصی به نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دانسته و گفته‌اند برخی قصد دارند قواعد بازی را در آستانه برگزاری انتخابات تغییر دهند.

پیش‌تر «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی کابینه متلاشی شده رژیم صهیونیستی که رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» نیز است، گفت این ائتلاف یک پیش‌نویس را ارائه خواهد کرد که بر اساس آن «یک متهم به ارتکاب تخلفات کیفری» نتواند کابینه تشکیل دهد. منظور لیبرمن نیز نتانیاهو رهبر مخالف است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطینی عکا، لیبرمن در کنفرانس خبری افزود هدف اساسی آن است که جلوی بازگشت نتانیاهو به قدرت در انتخابات آینده گرفته شود.

پیش از این نیز اعلام شد توافقی «بین نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم حاصل شده است تا پس از یک رأی‌گیری، پارلمان صهیونیستی منحل شده و انتخابات زودهنگام برگزار شود. با این حساب، این، پنجمین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی در چهار سال گذشته به شمار می‌رود.

کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در اولین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام با ۱۱۰ رأی منحل شد.

نظر شما