شناسهٔ خبر: 54711128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پور عباس:

عضویت داوطلب کنکور و والدین او در سایت‌های مدعی تقلب جرم است

رئیس سازمان سنجش گفت: روز گذشته اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکنر را برای اسکن جواب‌های کنکور نصب کرده ایم.

صاحب‌خبر -

عبدالرسول پورعباس گفت: هفته آینده روز چهارشنبه کنکور با رشته هنر آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: روز گذشته موفق شدیم تا ظرف مدت کوتاهی اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکنر را برای جواب آزمون‌های کنکور نصب کنیم. فعالیت‌های بسیاری را نیز جهت امنیت آزمون‌ها انجام داده ایم.

به گفته وی تعداد پاسخ نامه‌ها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خواهد رسید.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: این دستگاه فوق پیشرفته با سرعت و دقت بالایی است و پاسخ نامه داوطلبان کنکور را اسکن می‌کند و به موقع نتایج اعلام خواهند شد.

دو فرد ۸۱ ساله،  سن بالاترین شرکت کنندگان کنکور امسال/  کم سن‌ترین ۴ فرد ۱۳ ساله

عبدالرسول پورعباس گفت: در کنکور سراسری امسال ۲ داوطلب ۸۱ ساله، یک ۷۸ ساله، دو ۷۵ ساله، سه ۷۴ ساله و یک نفر هم ۷۳ ساله هستند که در کنکور امسال شرکت کرده اند. ۴ نفر هم ۱۳ ساله هستند که در آزمون امسال ثبت نام کرده اند.

او گفت: ۹۵ درصد شبکه های اجتماعی مدعی تقلب در کنکور فقط هدفشان اخاذی و گرفتن پول است. عضویت داوطلب و پدر و مادر داوطلب در این سایت‌ها بعدا مشکل ساز خواهد شد و جرم است.داوطلبان قبل از کنکور از عضویت این سایت‌ها خارج شوند.

۵ سال زندان در انتظار یاری دهندگان به متقلبان کنکور امسال!

پورعباس گفت: عده ای سعی دارند به سوالات سازمان سنجش دسترسی پیدا کنند. سوالات شخصی سازی است و بسته بندی ها به صورتی است که تا زمان برگزاری آزمون کسی به سوالات دسترسی نخواهد داشت.

او گفت: یک عده افراد حرفه ای فقط اجیر می شوند تا با رفتن به محل آزمون ها از سوالات به وسیله دوربین های پیشرفته، عینک، کراوات و دکمه عکس بگیرند. داوطلبانی که چنین قصدی دارند تا ۱۰ سال از آزمون محرومیت پیدا می کنند. کسانی که تلاش دارند تا در تقلب به دیگران کمک کنند نیز تا ۵ سال زندان دارند.

تعداد مراقبان کنکور ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است/ اعلام نتایج نهایی در هفته پایانی شهریور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: قرنطینه سوالات بسیار پیچیده است؛ دفترچه ها در پاکت‌های پلاستیکی پلمب می‌شوند. سوالات شخصی‌سازی شده اند و پاسخنامه داوطلبان عکسدار است.

به گفته وی امکان رویت دفترچه قبل از آزمون وجود ندارد؛ فقط در زمانی که دفترچه توسط داوطلب باز می‌شود، دیده می‌شود.

او گفت: در این زمینه برخی با استفاده از دکمه دوربین دار، عینک دوربین‌دار و غیره در جلسه آزمون ماموریت دارند که از سوالات عکس بگیرند و آن را به بیرون ارسال کنند. برای ارسال این تصاویر نیم ساعت زمان نیاز است و برای این که پاسخ‌ها به داوطلب اصلی ارسال شود نیز مدتی طول می‌کشد. برای این که بتوانیم این امکان را از متقلبان بگیریم، تعداد دفترچه ها افزایش یافته و زمان پاسخگویی را تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

او گفت: بسیاری از این افراد شناسایی شده‌اند و در حوزه‌ها نظارت لازم انجام می شود تا این افراد نتوانند اقدامات مدنظر خود را انجام دهند. دستگاه‌های کشف نیز به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده اند که می‌توانند هر دستگاه الکترونیکی را شناسایی کنند.

پورعباس گفت: داوطلبان توجه کنند که موبایل به همراه نداشته باشند؛ چرا که موبایل خاموش هم تقلب محسوب می‌شود. اگر موبایل که تحویل داده می‌شود هم روشن باشد باز هم تقلب خواهد بود.

وی درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکور بیان کرد: اقبال داوطلبان از رشته‌ها هوشمندانه شده است. دیگر با توصیه ها داوطلبان انتخاب رشته نمی‌کنند. هدایت تحصیلی از طریق بازارکار انجام می شود. دانشگاه فرهنگیان به دلیل بازارکار تضمین شده بالای جدول علاقه‌مندی ها است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: به همین دلیل شاهد اقبال به رشته‌های گروه انسانی نیز هستیم؛ اما شاهد رکورد در حوزه فنی و ریاضی هستیم. پیش‌بینی می‌شود که با پیشرفت‌های حوزه فنی و مهندسی شاهد افزایش اقبال در این رشته‌ها خواهیم بود.

او گفت: به دلیل افزایش مراقبت‌ها در کنکور تعداد مراقبان دو تا سه برابر شده است. دهه سوم مرداد انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ خواهد بود، در هفته آخر شهریور نتایج اعلام می شوند.

 

نظر شما