شناسهٔ خبر: 54696442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دادستان نظامی قزوین:

آموزش به نیروهای مسلح از اولویت‌های سازمان قضایی قزوین است

دادستان نظامی قزوین گفت: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم آموزش از نقش قابل توجهی برخوردار است و از این رو در یگان‌ها حضور یافته و آموزش‌های لازم درباره رفع نواقص، بسترهای وقوع جرم و فساد برای نظامیان تبیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر سام نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از موارد اصلی و اولویت دار است که در کاهش پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است، در همین راستا با مطالعه پرونده‌هی موجود اسیب شناسی هم صورت گرفته است تا از وقوع جرم پیشگیری شود.

دادستان نظامی قزوین با اشاره به نحوه برخورد با بی حجابان عنوان کرد: براساس قانون بی حجابی نوعی جرم است و اما در جلسات با نیروی انتظامی تاکید شده که در صورت مشاهده این جرم در مرحله اول از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند، در مرحله بعدی توقیف خودرو تا یک هفته و در مرحله نهایی ارجاع به دستگاه قضا قرار دارد.

این مقام قضایی استان ادامه داد: در مواردی که توسط عوامل انتظامی با افراد بی حجاب برخود نامناسب صورت گیرد و گزارش شاکی خصوصی و یا گزارش رسانه‌ها و سایر منابع برای ا ارائه شود، سازمان قضایی نیروهای مسلح به موضوع ورود پیدا خواهد کرد.   

وی اظهار کرد: درخصوص استفاده از سلاح توسط نیروهای انتظامی خلا قانونی وجود ندارد و در صورت لزوم افرادی که مشمول این قانون هستند می‌توانند نسبت به اخطار، تیرهوایی و شلیک از کمر به پایین اقدام کنند.

نظر شما