شناسهٔ خبر: 54694992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تقویت همکاری‌های ایران و آذربایجان در حوزه مبارزه با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بر توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان در امر مبارزه با قاچاق موادمخدر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "مجید کریمی" که با دعوت رسمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده در بدو ورود اظهار داشت: این سفر براساس تفاهم نامه‌های موجود بین 2 کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه مبارزه با مواد مخدر و با هدف تقویت همکاری‌های مشترک انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به تشریح جزئیات این سفر اشاره و تصریح کرد: هدف از سفر به کشور آذربایجان ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه در عرصه مبارزه با مواد مخدر در مرزهای مشترک بین 2 کشور و بررسی شیوه های همکاری در خصوص رسیدگی به پرونده های اتباع دستگیر شده بین 2 کشور با موضوع جرایم مرتبط با مواد مخدر است.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: به اذعان همه‌ کشور‌ها، ایران پرچم دار مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان است و سال گذشته با عزم جدی کشور و جانفشانی‌های ماموران هزار و ۲۰۰ تن انواع مواد مخدر که قرار بود از طریق ایران به دیگر کشور‌ها ترانزیت شود، کشف و ضبط شده است.

این مقام ارشد انتظامی به ضرورت همکاری همه کشورها در مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: برابر اصل مسئولیت مشترک، همه کشورهای می بایست در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سهم داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سردار کریمی در این سفر چهار روزه علاوه بر دیدار و گفت و گو با مسئولان این کشور از مرز و مراکز کمیته دولتی گمرکی جمهوری آذربایجان هم بازدید خواهد کرد.

نظر شما