شناسهٔ خبر: 54674852 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رکوردگیری پرتاب‌های جوانان و جایزه بزرگ بزرگسالان کشور در چهارمحال و بختیاری

مربی تیم ملی دوومیدانی گفت: رکوردگیری پرتاب‌های جوانان و جایزه بزرگ بزرگسالان کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

داریوش صمیمی گفت: برترین‌های این رشته، برای انتخاب اعضای تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی در شلمزار با هم رقابت می‌کنند.

در این مسابقات یک روزه ۲۴ نفر از برترین‌های دوومیدانی کشور در مواد پرتابی دیسک، چکش و وزنه و دردو بخش بانوان و آقایان برای کسب بهترین رکورد و قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی به میدان می‌روند.

رقابت‌های دوومیدانی شلمزار در بخش بانوان در مواد پرتاب چکش و پرتاب دیسک برگزار می‌شود و آقایان هم توان خود را در پرتاب چکش، وزنه و دیسک به آزمایش می‌گذارند.

پرتابگران جوانی که بتوانند حد نصاب ورودی رقابت‌های جهانی را به دست بیاورند می‌توانند برای کسب نشان در مسابقات جهانی کلمبیا به مصاف حریفان بین‌المللی بروند.

صمیمی گفت: دوومیدانی‌کاران بزرگسال کشور هم در مسابقات جایزه بزرگ شلمزار تلاش خواهند کرد با ثبت بهترین رکورد خود در ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات کشور‌های اسلامی قرار گیرند.

به جز احسان حدادی، دیگر پرتابگران مطرح کشور در جمع رقابت‌کنندگان مسابقات شلمزار حضور دارند.

بنا به نظر مدیریت تیم‌های ملی دوومیدانی، ورزشکارانی که موفق به کسب حد نصاب حضور در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان شوند در صورتی به این رویداد اعزام خواهند شد که رکورد‌های آن‌ها در سطحی باشد که توانایی صعود به مراحل بالاتر در این مسابقات را داشته باشند و یا دست کم بتوانند رکورد‌های ورودی که به ثبت رسانده‌اند را ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید

صمیمی گفت: از ورزشکاران چهارمحال و بختیاری، صادق صمیمی، علی شیریان و مهشید عادل با دعوت فدراسیون در این مسابقات حضور دارند و هانیه مومنی، نرگس خلیلیان و الناز نجفی هم به صورت آزاد در رقابت‌های شلمزار به میدان می‌روند.

شهر شلمزار چهارمحال و بختیاری مهد قهرمان پروری دوومیدانی ایران در رشته پرتاب دیسک است و در تمرینات پرتابگران دیسک شلمزاری رکورد‌های ایران هر بار شکسته می‌شود.

در شهر شلمزار با ‎ ۳۶ هزار نفر جمعیت قهرمانانی همچون داریوش، عباس، محمد و محمود صمیمی، در رشته پرتاب دیسک در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان و محمود حمزه پور در رشته پرتاب نیزه در سطح آسیا مطرح شده ان

نظر شما