شناسهٔ خبر: 54661770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح چند طرح، ورزشی، علمی، پژوهشی و دامپزشکی در شیراز

چند طرح، ورزشی، علمی، پژوهشی و کشاورزی با همکاری بخش خصوصی با اعتبار افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

رضوی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز گفت: این طرح‌ ها شامل افتتاح باشگاه اسب سواری، مزرعه حرفه‌ای پرورش اسب اصیل ایرانی و تیمار و نگهداری اسب‌های گران قیمت و اصیل ایران در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار با ده‌ها راس اسب عربی، ایرانی و دره شوری با هدف ترویج فرهنگ و آموزش و اسب سواری است که با همکاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

او گفت: مرکز پرورش و تکثیر پرندگان زینتی و حیوانات آزمایشگاهی در دانشکده دامپزشکی افتتاح شد که در این دو مرکز انواع پرندگان زینتی شامل مرغ عشق، قناری، سهره، مرغ مینا، عروس هلندی در شرایط سالم و علمی تکثیر و پرورش میشود و قابل عرضه است.

رضوی گفت: در پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی اقدامات خوبی انجام شده که در حال حاضر حدود ۴۵۰ قطعه رد و موش نگهداری می‌شود و در آینده نزدیک چند برابر می شود.

 رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز  گفت: کشت هیدرو پونیک جو ویژه دام‌های سبک و سنگین امور دام این دانشکده با مصرف بسیار پایین آب و برداشت چند برابری محصول در مقایسه با کشت دیم و آبی در این دانشکده انجام می‌شود که این کشت الگویی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

نظر شما