شناسهٔ خبر: 54658982 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تقویت موزه‌های استانی یکی از راه‌های ترویج تنوع فرهنگی است

مدیرکل موزه‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بابیان اینکه ظرفیت موزه‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: تقویت موزه‌های استانی، منطقه‌ای و شهری یکی از راه‌های ترویج تنوع فرهنگی در آن مناطق به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

 مرتضی ادیب زاده  با اشاره به برپایی نمایشگاه آجرهای لعابدار تپه باستانی قلایچی در بوکان گفت:امیدوارم روزی برسد که هر شهر ایران دستکم یک موزه قابل دیدن و بزرگ داشته باشد تا مردم بتوانند آثار گذشتگان خود را از نزدیک ببینند و لمس کنند.

او می گوید:امید داریم که در آینده ظرفیت‌های موزه استان‌ها و شهرهای مختلف در تمامی نقاط ایران را افزایش دهیم.

ادیب زاده گفت: تلاش خواهد شد که تعداد زیادی از اشیای تاریخی و قدیمی به موزه‌های استانی، محلی و شهری منتقل شوند تا علاقمندان به این آثار به سهولت بتوانند آنها را ببینند.

او گفت: امیدوارم در عرصه موزه که یکی از نقطه‌های قوت و مزیت ایران بزرگ و این تمدن پیر و کهنسال است به جایگاه در خور شأن و واقعی برسیم.

مدیرکل موزه‌ها وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت:  نخستین جایی که گردشگران دوست دارند بینند سفر در تاریخ است و این سفر تنها با رفتن به موزه‌ها و دیدن آثار تاریخی ممکن است.

او گفت:امیدوارم  روزی برسد هر شهر ایران دست کم یک موزه قابل دیدن و بزرگ داشته باشد، زیرا همه شهرهای ایران آثار تاریخی فراوانی دارند که می‌تواند در این موزه‌ها به نمایش گذاشته شود.

ادیب زاده در خصوص موزه بوکان گفت: پیگیر احداث موزه بوکان هستیم و در این راستا دست یاری به سوی مدیریت شهری و خیران عرصه میراث فرهنگی دراز کرده و از آنها کمک طلب می‌کنیم.

او گفت: به محض آماده شدن موزه بوکان بخش قابل توجه از آثار تاریخی این شهرستان از جمله آجرهای لعابدار تپه باستانی قلایچی و دیگر آثار تاریخی به این موزه منتقل می‌شود.

نظر شما