شناسهٔ خبر: 54600911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰ طرح گردشگری در آذربایجان غربی در دست اجرا است

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گفت: ۵۰ طرح در قالب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح استان با بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

محمد عبدلی گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های گردشگری سلامت، بوم‌گردی، مرکز آب‌درمانی، مجتمع‌های گردشگری و مراکز اقامتی در آذربایجان غربی در دست اجراست و از ۳۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

او می گوید: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برابر با ۳۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده که با مشارکت بخش خصوصی در این استان انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۶۱۱ نفر در این حوزه در استان اشتغال ایجاد می‌شود.

عبدلی گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و این اداره کل از آمادگی کامل برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث مجتمع گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و یا تبدیل آن مجوزهای لازم داده و تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهد.

او می گوید: علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش می‌توانند با ثبت نام در سامانه پس از طی مراحل اداری مجوز ساخت دریافت کرده و پس از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد برای دریافت تسهیلات برای احداث و تجهیز به بانک ها معرفی می‌شوند.

عبدلی گفت: علاقه مندان در شهرهای کوچک و روستاها نیز می توانند در قالب احداث اقامتگاه سنتی در شهرها و بوم گردی در مناطق روستایی از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش بوم‌گردی در توسعه و رونق صنعت گردشگری در نقاط مستعد آذربایجان غربی، گفت:درصدد هستیم با تسهیل روند اخذ مجوز برای واحدهای بوم‌گردی به رونق گردشگری در این مناطق کمک شود.

او گفت: این اداره کل همچنین در زمینه تبدیل آپارتمان به هتل آپارتمان و خانه‌های قدیمی به اقامتگاه نیز آماده همکاری و ارایه تسهیلات به متقاضیان است.

عبدلی گفت:در همین راستا هم اکنون یک باب هتل ۲ ستاره در مهاباد با دریافت ۴۰ میلیارد ریال و یک باب هتل چهار ستاره در ارومیه با دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال احداث و تجهیز هستند که تا پیش از پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او گفت: آذربایجان غربی به دلیل دارای بودن جاذبه‌های مختلف گردشگری و هم مرز بودن با چند کشور خارجی از پتانسیل‌های بسیار بالایی در این حوزه بویژه گردشگری سلامت برخوردارست که توسعه زیرساخت‌های این بخش از ضروریات گردشگری استان است.

نظر شما