شناسهٔ خبر: 54604002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۵۰ طرح گردشگری در آذربایجانغربی

۵۰ طرح گردشگری در آذربایجانغربی در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ معاون برنامه ‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی آذربایجانغربی گفت: ۵۰ طرح درقالب سرمایه‌گذاری درحوزه‌ های مختلف گردشگری در استان با بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون در دست اجراست.

محمد عبدلی افزود: این طرحها در حوزه‌ های گردشگری سلامت، بوم‌گردی، مرکز آب‌درمانی، مجتمع‌ های گردشگری و مراکز اقامتی در آذربایجانغربی در دست اجرا بوده و از ۳۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

عبدلی گفت: میزان سرمایه‌گذاری این طرحها ۳۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی است که در صورت بهره ‌برداری از این طرحها برای یکهزار و ۶۱۱ نفر در این حوزه اشتغال ایجاد می ‌شود.

وی افزود: علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش می‌توانند با ثبت نام در سامانه پس از طی مراحل اداری مجوز ساخت دریافت کرده و پس از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد برای دریافت تسهیلات و تجهیز به بانک ها معرفی می ‌شوند.

عبدلی گفت: علاقمندان درشهرهای کوچک و روستاها نیز می توانند در قالب احداث اقامتگاه سنتی در شهرها و بوم گردی در مناطق روستایی از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی وسرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجانغربی، با اشاره به نقش بوم‌گردی در توسعه و رونق صنعت گردشگری در نقاط مستعد استان اضافه کرد: درصدد هستیم با تسهیل روند اخذ مجوز برای واحدهای بوم‌گردی به رونق گردشگری در این مناطق کمک شود.

وی افزود: این اداره کل همچنین در زمینه تبدیل آپارتمان به هتل آپارتمان و خانه‌های قدیمی به اقامتگاه نیز آماده همکاری و ارائه تسهیلات به متقاضیان است.

عبدلی تصریح کرد : در همین راستا هم اکنون یک باب هتل دو ستاره در مهاباد با دریافت ۴۰ میلیارد ریال و یک باب هتل چهار ستاره در ارومیه با دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد درحال احداث و تجهیز هستند که تا پیش از پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.   

نظر شما