شناسهٔ خبر: 54646218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منابع صهیونیست اذعان کردند؛

نقش مسلم رژیم صهیونیستی در کشتار صبرا و شتیلا

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» گزارشی را منتشر کرده است که ثابت می کند رژیم صهیونیستی کشتار صبرا و شتیلا را در لبنان رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، بر اساس گزارشی که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت منتشر کرده است نقش رژیم صهیونیستی در کشتار صبرا و شتیلا در سال ۱۹۸۲ محرز شده است و طبق این گزارش مسئولان نظامی و امنیتی این رژیم در کنار «بشیر جمیل» رهبر حزب «الکتائب» لبنان این جنایت را رقم زده اند.

این گزارش به کلی با ادعاهای رسمی رژیم صهیونیستی در سالیان متمادی و تلاش برای مخفی کردن نقش نظامیان صهیونیست در این کشتار، متناقض است.

«رونن برگمن» روزنامه نگار اسرائیلی متخصص در امور اطلاعاتی در این گزارش اسنادی را منتشر کرده است که بر نقش رژیم صهیونیستی در کشتار صبرا و شتیلا تاکید می‌کند.

گزارش مذکور، اسناد مربوط به نشست سری رهبران صهیونیست با فرمانده حزب «الکتائب» در بیروت را دو روز بعد از کشتار صبرا و شتیلا بررسی می‌کند که هدف از این نشست کاستن از خسارت‌های این جنایت و تلاش برای ایجاد دلایل غیر واقعی این کشتار به منظور کاهش فشارها از تل آویو بوده است.

برگمن می‌گوید: این اسناد وقایع جلسه محرمانه‌ای را نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها در ۱۹ سپتامبر و دو روز پس از قتل عام با تعدادی از رهبران الکتائب در قلب بیروت برگزار کردند، «رافائل ایتان» که رئیس وقت ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود، فرمانده وقت منطقه شمالی ارتش این رژیم و رئیس وقت بخش روابط خارجی موساد در این جلسه حاضر بودند.

اسناد منتشر شده ثابت می‌کند که شارون (وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی) موافقت مناخیم بگین نخست وزیر وقت این رژیم را برای اشغال بیروت کسب کرده بود.

جمیل هم پیمان راهبردی رژیم صهیونیستی بود که به عنوان رئیس جمهوری لبنان انتخاب شده بود ولی طولی نکشید که به همراه تعدادی از اطرافیانش کشته شد.

صبرا و شتیلا اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان بود که در جنوب این کشور واقع شده بود و شماری از شهروندان فلسطین از همان آغاز اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ در این اردوگاه پناه گرفته بودند.

در این قتل عام ۳۲۹۷ کودک و نوزاد و زن فلسطینی و لبنانی از مجموع ۲۰ هزار ساکن این اردوگاه شهید شدند. در میان کشته‌ها ۱۳۶ لبنانی دیده شد. پیکر ۱۸۰۰ نفر در خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ این دو اردوگاه رها شده بود و ۱۰۹۷ نفر دیگر هم در بیمارستان غزه و ۴۰۰ تن دیگر در بیمارستان عکا به شهادت رسیدند.

نظر شما