شناسهٔ خبر: 54640903 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

اپل با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد

در نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را برای نخستین بار در سه سال گذشته تصاحب کرد.

صاحب‌خبر -

آی‌تی‌من- ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالیکه در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود.

برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، نخستین برند لوکسی است که در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان پس از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودروهای برقی، به برترینبرند خودرو تبدیل شد.

هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یکشرکت و توانایی آن در فروش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون مشترک برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری داشت. با این حال قیمت سهام اینشرکت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۵ درصد ریزش کرده است.
​​​​​​​
 
مرجع : ايسنا

برچسب‌ها:

نظر شما