شناسهٔ خبر: 54621044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: آمریکا در حال نابود کردن جهان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: آمریکا جهان را به ورطه نابودی کشانده است.

زاخارووا گفت: سیستم قضایی بین المللی مدعی برابری همه در برابر حقوق بین الملل است. اگر فردی خود را فراتر از قانون بداند آنگاه سیستم کارا نیست. من می‌شنوم که آمریکایی‌ها ادعا‌های نادرستی را ضد روسیه مطرح می‌کنند.

من سوالی از آمریکا دارم. آیا آمریکا به قوانین بین المللی توجه دارد. آن‌ها تا چه اندازه به قوانین بین المللی علاقه دارند. هر کشوری می‌تواند نظر خود را درباره قوانین بین المللی داشته باشد.

این مقام روس با اشاره به سیاست تنش آمیز واشنگتن علیه این کشور تاکید کرد: روسیه بر اساس سیاست‌های خود این موضوع را بررسی می‌کند. اما آن‌ها (آمریکایی ها) منافع ما را قبول ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند. ما اقدامات خود را بر اساس قوانین بین المللی انجام می‌دهیم. زمان آن فرا رسیده است که انتقاد خود را از سیستم لیبرال آن‌ها اعلام کنیم. این اقدام آن‌ها، جهان را در آستانه فروپاشی قرار داده است. آن‌ها با وضع تحریم‌های یکجانبه دیگر نقاط جهان را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

زاخارووا در ادامه به صادرات تسلیحات غربی به کشورهای ناقض حقوق بشر نیز اشاره کرد و افزود: آن‌ها به کشوری اسلحه می‌دهند که سال‌هاست شهروندان خود را می‌کشد. آن‌ها برای تخریب قوانین بین المللی هر کاری انجام می‌دهند. ما به روشی عمل گرایانه به تحریم‌ها پاسخ داده ایم. اوضاع به نفع ما شده است. این به نفع آمریکاست که توانایی‌های اروپا را محدود کند، زیرا آمریکا نمی‌خواهد که رقیبی داشته باشد. قرار دادن اروپا در برابر روسیه به نفع آمریکاست.

برچسب‌ها:

نظر شما