شناسهٔ خبر: 54619850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابطال پروانه توسعه مسجد امام علی(ع) نیاز به دستور قضایی دارد

رئیس شورای اسلامی شهراردبیل گفت: عملیات توسعه مسجد امام علی(ع) تا تایید هیات تطبیق متوقف می‌شود و ابطال پروانه اجرای این طرح مستلزم دستور قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز در سی‌و‌سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل، لوایح مربوط به تعیین تکلیف توسعه مسجد امام‌علی(ع)، تعریض و بازسازی مسیر محل دفن زباله و تصمیم‌گیری در رابطه تاخیر چک‌ها از سوی اعضای شورا بررسی شد.

در این جلسه جواد انصاری، رئیس شورای‌ اسلامی شهر اردبیل از توقف عملیات توسعه مسجد امام‌علی(ع) تا تایید هیات تطبیق خبر داد و اظهار کرد: پروانه صادرشده برای این مسئله برخلاف ضوابط و از سوی بهای خدمات صادر شده و ابطال این پروانه نیز مستلزم دستور قضایی و دادگاه است.

میرمحمد سیدهاشمی، نایب رئیس شورای‌ اسلامی شهر اردبیل در این خصوص گفت: ۹ نفر از اعضای شورای‌ شهر نسبت به این موضوع نظر موافق داشتند و باید اعضای شورا به دور از درستی و یا نادرستی اجرای این طرح از اختلاف و دوگانگی پرهیز کنند.

موافقت با درخواست تقسیط ۶۰ درصد خسارت تاخیر تادیه به ۶ قسط

درخواست تقسیط ۶۰ درصد خسارت تاخیر تادیه به ۶ قسط با موافقت اعضای شورای شهر همراه بود.

حبیب‌فتحی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در این جلسه به عنوان مخالف این طرح با اشاره به اینکه لایحه تقسیط ازبابت تاخیر تادیه با ایراداتی مواجه است گفت: انباشته شدن و عدم وصول چک‌ها موضوعی است که شهرداری می‌تواند با راهکارها و ابزارهای مناسب نسبت به وصول آنها اقدام کند و از افزایش پرونده‌سازی درخصوص عدم پرداخت اقساط نیز پیشگیری کند.

عملیات تعریض مسیر حمل زباله توسط شهرداری اجرایی شود

علیرضا غریبی، عضو شورای‌شهراردبیل در رابطه لایحه ترک تشریفات مناقصه تعریض مسیر حمل زباله روستای طالب قشلاقی گفت: متاسفانه تاکنون برخی از پروژه‌های عمرانی هنوز شروع نشده و یا در مرحله مناقصه و عقد قرارداد بوده و تشریفات دلیلی برای تاخیر در عملیاتی شدن پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌ها در بودجه‌بندی زیاد و فصل کاری در اردبیل محدودیت دارد، افزود: ترک تشریفات مناقصه پروژه‌ها باید در موعد مقرر انجام شود و بر اجرای تمامی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف نظارت شود تا هیچ پروژه و طرحی در شهر اردبیل غیرفعال نماند.

موافقت با بخشودگی حق‌الاجاره خطوط بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوس‌رانی

ابراهیم‌صفری، عضو شورای‌ اسلامی شهر اردبیل در خصوص لایحه بخشودگی حق‌الجاره بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوس‌رانی به‌عنوان موافق این لایحه گفت: از سال ۱۳۸۴ حتی یک دستگاه اتوبوس به بدنه حمل‌ونقل شهری اضافه نشده و عمر مفید اتوبوس‌های شهری از ۱۰ سال به ۱۵سال افزایش یافته و اکثر ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده است و رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی با بروز بیماری کرونا در دو سال اخیر و شرایط حاکم با کاهش درآمدها مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش بازرسی و حراست از ایستگاه‌های اتوبوس برای بررسی مدت زمان انتظار مسافران و به‌کارگیری اتوبوس‌ها در شهرک‌های جدید از جمله مسائلی است که بر رضایت شهروندان از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

بهروز اسکندرپور عضو دیگر شورای شهر نیزکه موافق اجرای این طرح بود دراین جلسه گفت: حمل‌ونقل عمومی در اردبیل با مشکل مواجه است و بیشتر افرادی که از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌کنند جز اقشار ضعیف جامعه هستند و نارضایتی مردم از حمل‌و‌نقل عمومی و حذف ایستگاه‌های اتوبوس و ارتقای آموزش‌های لازم برای برخی از رانندگان ناوگان اتوبوس‌های درون شهری در رابطه با نحوه رفتار برخورد مناسب با مردم نیازمند توجه بیش از پیش است.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

نظر شما