شناسهٔ خبر: 54588499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد

اجرای طرح نشاط معنوی در ۵ بقعه متبرکه شهرستان ملایر

مهدوی گفت: همزمان با ایام تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان طرح نشاط معنوی در ۵ بقعه متبرکه شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

«امیر مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی نشاط معنوی را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند افزود: این طرح امسال  نیز مانند سنوات گذشته با همکاری مراکز افق و با هدف بهره گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه ودر سطح امامزادگان و بقاع اجرا می‌شود.

 

وی هدف از اجرای این طرح را تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی دانست.

 

مهدوی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از ابتدای تیر ماه شروع و تا اواخر مرداد ماه ادامه داد افزود: مخاطبین این طرح دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند .

 

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر دارای ده بقعه متبرکه شاخص است از برگزاری طرح نشاط معنوی در 5 بقعه متبرکه شامل، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده سید علی حسین داویجان و امامزاده زاده عبدالله مهرآباد خبر  داد و تصریح کرد: کلاس‌های این طرح  شامل کلاس‌های آموزشی قرآن  شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، نقاشی و احکام و... است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ده نفر از مبلغان بومی و اعزامی شامل 5 مبلغ اعزامی از قم و 5 مبلغ بومی در شهرستان با این طرح همکاری دارند گفت: برگزاری برنامه های  اردویی و تفریحی وتجلیل از برترین های از برنامه های طرح نشاز ط معنوی در ملایر خواهد بود.

پایان پیام/579

نظر شما