شناسهٔ خبر: 54587872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاسازی بیش از ۳ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: بیش از ۳ میلیون قطعه بچه ماهی سفید با هدف بازسازی ذخایر آبزیان در رودخانه چلوند رهاسازی شده است.

صاحب‌خبر -

میر آرمان واعظی گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سفید با وزن متوسط یک گرم در کارگاه شهید انصاری رشت پرورش و تکثیر یافته و با استفاده از کامیون‌های حامل تانکر‌های آب به این منطقه حمل شده اند.

به گفته او، رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه باعث غنای این گونه آبزی و رونق کار صیادان پره خواهد شد و رودخانه چلوند، بستر مناسبی برای پرورش ماهی‌ها است و بر تقویت جمعیت آبزیان ساحل خزر از آستارا تا قره سو تأثیر می‌گذارد.

ممنوعیت صید در فصل تخم ریزی ماهیان

فرماندار آستارا هم در بازدید رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه چلوند، تنها رودخانه تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید در غرب گیلان را رودخانه مرزی آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

به گفته عنایت رضایی پور، صید ماهی در این رودخانه در فصل تخم ریزی آنها، لطمه بزرگی به ذخایر گونه ماهی سفید می‌زند و بهتر است در جلسات تعیین زمان و مدت صید در رودخانه مرزی، از کارشناسان شیلات دعوت شود.

او بر ضرورت تجهیز و تکمیل اداره شیلات این شهرستان از حیث امکانات و زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات، باید نگاه ویژه‌ای به شیلات آستارا داشته باشیم.

بیش از ۳ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا

شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

نظر شما