شناسهٔ خبر: 54587129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رهاسازی بیش از ۳ میلیون قطعه بچه ماهی در آستارا

رهاسازی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا با هدف بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آستارا، رییس اداره شیلات آستارا گفت: این بچه ماهیان با وزن متوسط یک گرم در کارگاه شهید انصاری رشت پرورش و تکثیر یافته و با استفاده از کامیون های حامل تانکرهای آب به این منطقه حمل شده اند.
میر آرمان واعظی افزود : رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه باعث غنای این گونه آبزی و رونق کار صیادان پره خواهد شد و رودخانه چلوند، بستر مناسبی برای پرورش ماهی هاست و بر تقویت جمعیت آبزیان ساحل خزر از آستارا تا قره سو تاثیر می گذارد.
وی گفت : در این شهرستان امکان تکثیر مصنوعی بچه ماهی سفید را آزموده ایم و جواب داده است اما راه اندازی این کار نیاز به اعتبار، تجهیزات و امکانات متعدد دارد.
فرماندار آستارا هم در بازدید رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه چلوند ، تنها رودخانه تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید در غرب گیلان را رودخانه مرزی آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان اعلام کرد و افزود: متاسفانه صید ماهی در این رودخانه در فصل تخم ریزی آنها، لطمه بزرگی به ذخایر گونه ماهی سفید می زند و بهتر است در جلسات تعیین زمان و مدت صید در رودخانه مرزی، از کارشناسان شیلات دعوت شود.
عنایت رضایی پور به امکان تکثیر بچه ماهیان در آستارا به شرط تامین کارگاه و اعتبار اشاره کرد و گفت: اداره شیلات آستارا از نبود خودرو، امکانات و زیرساخت های لازم رنج می برد و در صورت تامین، تحول بزرگی در حوزه شیلات شهرستان روی خواهد داد.
وی بر ضرورت تجهیز و تکمیل اداره شیلات این شهرستان از حیث امکانات و زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات، باید نگاه ویژه ای به شیلات آستارا داشته باشیم.

نظر شما