شناسهٔ خبر: 54534659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صندوق کارآفرینی امید یک هزار فرصت شغلی در بویراحمد ایجاد می کند

یاسوج- ایرنا- صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد یک هزار فرصت شغلی جدید تا پایان سال جاری در شهرستان بویراحمد هدف گداری کرده است.

صاحب‌خبر -

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه به ایرنا گفت: ۵۰ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در بویراحمد سکونت دارد و ایجاد شغل متناسب با این جمعیت  مه در اولویت کاری صندوق کارآفرینی قرار گرفته است.

کاظم حاجی‌پور ادامه داد: یکی از  راه های ایجاد اشتغال بهره مندی افراد واجد شرایط از تسهیلات ارزان قیمت با هدف کارآفرینی و تولید است که با ایجاد مشاغل و کسب و کارهای خرد و کوچک در بخش های مختلف اقتصادی در مناطق شهری و روستایی گام موثری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی برداشته می شود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید به عنوان موسسه عمومی غیر دولتی در راستای بانکداری اجتماعی با حمایت از جوانان کارآفرین، کسب و کارهای فناور و دانش بنیان، گروه های اجتماعی غیر بانک پذیر  در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰  فقره تسهیلات در شهرستان بویراحمد پرداخت کرد.

حاجی پور بیان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای ایجاد هزار فرصت شغلی در شهرستان بویراحمد هدف گذاری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌هایی که صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته است شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران به پایتخت اقتصاد مقاومتی نیز تبدیل شود.

 مدیر تجهیز منابع صندوق کارآفرینی امید کشور در اردیبهشت ماه گذشته از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از سوی صندوق کارآفرینی امید به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 کوروش فتحعلی گفت: از تعهد پنج هزار  و ۳۰۰  میلیارد تومانی طرح اشتغال زایی این صندوق ،۲ درصد آن را سهم کهگیلویه و بویراحمد شد که نشان از توجه ویژه به این استان است.

وی ادامه داد:  سال گذشته سهم این استان از تسهیلات کم بهره ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۷۰ میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است و دستگاه های مخاطب این تسهیلات تلاش کنند همه این اعتبارات را جذب نمایند تا سهمیه بیشتری در آینده دریافت کنند.

از این میزان تسهیلات سهم اداره کار و تعاون ۴۱ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۴۶ میلیارد، گردشگری ۱۷، کمیته امداد امام (ره) ۲۳ میلیارد، بهزیستی ۲۱ میلیارد تومان و فناوری اطلاعات و بنیاد برکت هم سهم دارند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد هم از موجودی ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در حساب صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد.

کاظم حاجی پور تاکید کرد: نهادهای کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی، بنیاد برکت و دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و گردشگری تلاش کنند برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق، شهری، روستایی و عشایری این اعتبار را جذب کنند.

 این تسهیلات ارزان قیمت و بازپرداخت حداقل پنج ساله و شش ماه دوره تنفس دارد و با توجه به نوع طرح مبلغ پرداختی متفاوت است.


 

نظر شما