به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،در حال حاضر میتوان بازیهای رایانهای را یکی از پرطرفدارترین سرگرمیهای جهان دانست. سرگرمی که بسیاری از افراد برای آن هزینه میکنند، همین موضوع سبب شده که شرکتهای بزرگی جذب این صنعت شده و در این حوزه فعالیت کنند.
صنعت سرگرمی و بهطور خاص بازی، از حدود ۵۰ سال پیشگام به میدان نهاد و با هدف قرار دادن همه اقشار جامعه، از همه گروههای سنی، جنسیتی و جمعیتی، توانسته در بازار سهم بزرگی در برداشته باشد. در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به جایگاه بازیهای رایانهای، حمایت از شرکتهای خلاق و دانشبنیان فعال در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.
عماد رحمانی مدیرعامل شرکت خلاق رسانا شکوه کویر بیان کرد: رویکرد اصلی این شرکت خلاق تولید بازیهای رایانهای و کنسولی با کیفیت بالا است که امروزه سهم زیادی در بازار داخلی و بینالمللی دارند.
حضور تولیدات داخلی در بازارهای بینالمللی
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 عنوان بازی رایانهای تولید شده است، عنوان کرد: بازیهای رایانهای سفیر عشق و مختار خیلی مورد توجه قرار گرفتند و تاکنون 12 بازی رایانهای وارد بازارهای خارجی شده است.
مدیرعامل شرکت خلاق رسانا شکوه کویر ادامه داد: الماس مرنجاب، گنجینه پنهان، راز مقبره، قتل در کوچههای طهران، شیطنتهای علیمردان خان، گربه قجری، صدای فراموش شده، مسیر عشق، زیر صفر، سالهای سیاه، پرواز دوران، بازی مرگ: کفر خونین، افسانه جنگ، علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر، انقلاب عشق، سفیر عشق و مختار بازیهایی هستند که تاکنون تولید شدهاند.
صنعت پولساز و اشتغالزا
رحمانی با بیان اینکه ساخت بازی رایانهای از پیچیدگیهای مفهومی، فرهنگی و فنی بیشتری نسبت به بازیهای موبایلی برخوردار است، افزود: حضور در بازارهای بینالمللی و دریافت بیش از 40 جایزه در داخل کشور باعث شده تولیدات این شرکت خلاق با استقبال خوبی روبهرو شود.
این فعال صنایع نرم و خلاق با اشاره به اینکه بازی رایانهای صنعتی پولساز و اشتغالزا است، تصریح کرد: در حال حاضر در این شرکت خلاق 40 نفر بهصورت مستقیم و همچنین همین تعداد نیز بهصورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
وی با تأکید بر اینکه صنعت بازی نیاز به تبلیغات دارد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکتهای خلاق کوچک حمایتهای بسیار مناسب و مفیدی در نظر میگیرد و امیدوارم از شرکتهای خلاق بزرگ نیز حمایتهای بیشتری صورت بگیرد.
ازجمله برنامههای پیشرو شرکت خلاق رسانا شکوه کویر تولید بازیهای با کیفیتتر و تأثیرگذاری فرهنگی در بازارهای داخلی و بینالمللی با حمایت و راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
انتهای پیام/