شناسهٔ خبر: 54470507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین قیمت جدید نان سوپر آزاد در گلستان/ لغو سهمیه و جواز کسب نانوایی‌های متخلف

کارگروه تنظیم بازار استان قیمت جدید نان برای نانوایی‌های سوپر آزاد را به قیمت ۷ هزار تومان مصوب کرد.

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در جلسه کارگروه آرد و نان گفت: یکی از تمهیدات انجام شده برای افزایش سطح نظارت در توزیع آرد، موضوع هوشمندسازی روند انتقال آرد از درب کارخانه به نانوایی‌ها بوده است.

سیدمحمد دهنوی گفت: هوشمندسازی توزیع آرد در استان تا پایان خردادماه به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

او گفت: تمامی نانوایی‌های سوپرآزاد باید ظرف ۲۴ ساعت در سامانه ثبت شوند و تا ۴۸ ساعت ثبت سفارش آرد را از طریق سامانه انجام دهند و هر نانوایی سوپرآزادی که تمکین نکند، مجوزش باطل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: نان فانتزی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها نیز باید آرد را از طریق سامانه خریداری کنند و ۷۲ ساعت فرصت دارند این ثبت سفارش را در سامانه ثبت کنند.

دهنوی گفت: هر صنفی که تمکین نکرد، مجوز این واحد‌های صنفی لغو و باطل خواهد شد.

او گفت: سهمیه آرد ماهانه خبازی‌های آرد نوع یک و دو را اتحادیه پیشنهاد می‌دهد و کارگروه آرد و نان شهرستان نسبت به آن تصمیم خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: سهمیه شهرستان‌ها حداکثر تا بیستم هر ماه در سامانه بارگزاری خواهد شد و فرمانداران مکلف به پیگیری و نظارت بر این امر هستند.

دهنوی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف نانوایی‌ها در مرحله اول ۳۰ درصد کاهش سهمیه، مرحله دوم ۵۰ درصد کاهش سهمیه، در مرحله سوم قطع کامل سهمیه به مدت دو ماه و در مرحله چهارم برابر قوانین و مقررات لغو امتیاز انجام خواهد شد.

او گفت: فروش هرگونه نان سنتی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ممنوع است و بهداشت باید با جدیت نسبت به این امر نظارت ویژه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: نان مورد نیاز بیمارستان‌ها و ادارات از محل آرد نوع دوم تامین می‌ شود و موضوع از طریق فرمانداران به اتحادیه و به نانوایی‌های مشخص اعلام شود.

دهنوی گفت: نان مورد نیاز مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خوابگاه‌های دانشجویی با معرفی دستگاه‌های متولی بعد از تائید کارگروه آرد و نان شهرستان از محل آرد نوع یک تامین خواهد شد.

او گفت: نان مورد نیاز کبابی‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های خصوصی فقط از طریق نانوایی‌های سوپرآزاد تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: نانوایی‌های دارای کسری مکلف هستند به میزان کسری خود، آرد از کارخانجات با ارائه فاکتور رسمی را تامین و پخت کنند.

دهنوی گفت: هرگونه تعطیلی در نانوایی‌های دولتی و سوپرآزاد بدون هماهنگی اتحادیه ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

 براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان، قیمت نان سوپر آزاد با وزن ۴۲۵ گرم به قیمت ۷ هزار تومان مصوب شد.

نظر شما