شناسهٔ خبر: 54307278 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش جریمه های بازدارنده نانوایی های متخلف و کم فروش

فرماندار گرگان گفت: بازدید‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و نانوایی‌های متخلف و کم فروش به شدت جریمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

عیسی پایین محلی گفت: در گرگان ۴۲۶ نانوایی فعالیت دارند که ۳۰۷ واحد نانوایی از آرد کاملا یارانه‌ای بهره می‌برند و مابقی نانوایی‌ها هستند که از ۵۰ درصد آراد یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

او گفت: بازدید‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و یکی از دلایل تخلف در نانوایی‌ها سو استفاده از مسئله حذف ارز ترجیحی و گران شدن برخی اقلام مانند خمیر مایه، نمک، بیمه کارگران و اجاره بهاست.

به گفته پایین محلی یکی دیگر از دلایل صف‌های طولانی ساعت کار آن‌ها بود که در هر منطقه ساعت کار نانوایی‌ها به صورت ناهماهنگ یعنی ساعت کاری آن‌ها به صورت دیر یا زود تعریف شد.

او گفت:قبلا از هر کیسه آرد حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد سود عاید نانوا می‌شد، اما با افزایش قیمت‌ها این سود به ۱۷ تا نهایت ۲۰ درصد رسیده است.

پایین محلی می‌گوید: شرایط و اقدامات بازدارنده‌ای برای تخلف نانوایی‌ها در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها تهیه دفترچه نظارتی از طریق اتحادیه برای هر واحد است.

او گفت: هر برگ این دفترچه‌ها شماره دارند و عملکرد نانوایی در آن درج می‌شود.

او گفت: نصب دوربین مدار بسته در برخی از نانوایی‌ها برای نظارت و همچنین استفاده از سیستم جی پی اس در خودروی حامل آرد از محل کارخانه تا محل تحویل، یکی از دیگر از عوامل بازدارنده تخلف بوده است.

فرماندار گرگان گفت:۱۲۰ کیسه آرد تشویقی برای نانوایی‌های منظم در نظر گرفته شد که طی بازدیدی که انجام شد متاسفانه فقط به ۲ نانوایی تعلق گرفت.

او در مورد بازدید به عمل آمده و تخلف برخی از واحد‌ها گفت: وزن چانه آرد نان لواش که باید ۱۳۵ گرم باشد، اما حداکثر ۹۵ گرم محاسبه شده بود که این موضوع از طریق کارشناسان تعزیرات حکومتی صورت جلسه شد.

پایین محلی گفت: قبلا بایت هر کیسه تخلف آرد ۸۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر ۱۰ میلیون تومان جریمه لحاظ می‌شود.

 

نظر شما