شناسهٔ خبر: 54468433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسلامی: رژیم صهیونیستی رهبری صدور قطعنامه علیه ایران را برعهده دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حرکت اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران انجام دادند، یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در رابطه با نشست شورای حکام و صدور قطعنامه علیه کشورمان گفت: این حرکت اخیری که سه کشور اروپایی و آمریکا انجام داده اند و ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران، یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به موارد اتهامی کشورهای غربی تصریح کرد: موارد اتهامی آنها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود ، اگر ایران برجام را پدیرفت به این دلیل بود که این اتهام ها رفع شود و اعتماد سازی شود. 

اسلامی بیان کرد: تمامی موارد ادعایی در قالب pmd بسته شده است یعنی مذاکره، بازرسی، بازدید صورت گرفته و پرونده بسته شده است. در این راستا تفاهمی صورت گرفته است که طرفین متعهد تکالیفی داشتند. آنها باید تحریم‌ها را لغو می‌کردند و همکاری ها و تسهیلاتی را برای توسعه صنعتی کشور انجام می دادند و جمهوری اسلامی ایران هم پذیرفته محدودیتی در پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای خود داشته باشد تا این اعتماد سازی اتفاق بیفتدرییس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: ایران ماه ها مذاکره کرده و متن توافق تمام شده و در بحث تحریم ها مطالب گفت و گو شده است، اکنون رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی و تخریبی و  با زیاده گویی و یاوه گویی کشور را تهدید می‌کند که اگر دیپلماسی برنامه هسته ای ایران را متوقف نکند ما متوقف می‌کنیم. مگر قانون جنگل است. 

وی افزود: ایران هیچ فعالیت هسته ای پنهان و نانوشته ندارد هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده وجود ندارد، این اسناد کذایی است.این یک حرکت سیاسی در تداوم فشار حداکثری است ایران حداکثری همکاری را با آژانس  داشته است.

وی خاطر نشان کرد:‌ مواردی که در قالب این اسناد کذایی و ادعای وجود دارد در قالب چهار مکان مطرح کردند. آنها آمدند و چهار مکان را بازرسی کردند. یکی از این چهار مکان را بستند یعنی گفتند ما درباره آن هیچ سوالی نداریم. الان بیست سال است که آنها ادعا می کنند ایران در حال ساختن بمب است؛ کدام بمب؟ یک روز میگفتند «شیان»، بعد گفتند «پارچین» سپس گفتند در جنوب غرب تهران. هرروز منافقین آدرسی را بیان می‌کردند تا کشور ما را متهم کنند و با اخبار و اسناد جعلی ایران را تحت فشار قرار دهند. همه این موارد بررسی شده است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: درباره یکی از این چهار مکان اعلام کردند سوالی درباره آن نداریم اما دوباره در پیش‌نویس قطعنامه اخیر درباره آن سوال می کنند. این مکان یک مکان آزمایشگاهی است که بر روی یک سری از موارد  آزمایش می‌کند. کاملاً مشخص است که طرح پیش نویس قطعنامه علیه ایران در شورای حکام یک حرکت سیاسی در راستای همان سیاست فشار حداکثری است. 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری کامل را با آژانس اتمی کرده است. ما دو تا سه درصد ظرفیت هسته ای دنیا را داریم و حدود ۲۵ درصد بازرسی ها را از ما انجام می دهند. آژانس اتمی در ایران حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازرس دارد. این اتهامات نخ‌نما شده و مزاحمت های بی شمار آنها انتها ندارد.ما دقیقا طبق ضوابط و مقررات آژانس کار می‌کنیم و هیچگونه فعالیتی از ما وجود ندارد که تحت نظارت آژانس نباشد. ما این اتهامات را نمی پذیریم و نه از این عملیات روانی آنها عقب نشینی می کنیم. ما یک باقی مانده ای از حسن نیت در برجام داریم که اگر نخواهند به تعهداتشان پایبند باشند ما هم نسبت به باقی مانده حسن نیت خودمان تجدید نظر می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش احتمالی ایران به تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام چه خواهد بود؟ گفت: ما در چهارچوب پادمان حرکت می‌کنیم نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه اضافه تر. جریان صنعتی تولید ما برقرار است. ما طبق احساسات حرکت نمی کنیم. ما یک برنامه داریم و قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی تکالیفی را برای ما تعریف کرده است که بر اساس آن حرکت می کنیم و این مسئله کاملاً آشکار است و طبق نظارت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما