شناسهٔ خبر: 54431008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اولین تصاویر واقعی های فای Z؛ خودرو برقی چینی با ظاهر فضایی

CarNewsChina

صاحب‌خبر -

سدان برقی های فای Z با طراحی عجیبی که کمتر مشابهی دارد، به‌زودی روانه بازار چین می‌شود. در ادامه شاهد تصاویر جدید این خودروی الکتریکی باشید.

پس از اینکه به تازگی تصاویری از های فای Z با پوشش استتاری به بیرون درز پیدا کرد، حالا تصاویر جدیدی از این خودروی برقی چینی بدون پوشش در حال خروج از خط تولید منتشر شده است. این سدان کوپه الکتریکی دومین خودروی برند تازه‌تاسیس HiPhi به حساب می‌آید. این برند پیش‌تر کراس اوور 6 سرنشین های فای X را روانه بازار کرده بود.

خودروی برقی چینی های فای Z خودروی برقی چینی های فای Z

طراحی این سدان عجیب و غریب چینی خصوصاً در عقب بسیار پیچیده می‌شود. قسمت عقب های فای زد به صورت چند لایه طراحی شده و سقف آن روی درب صندوق عقب سوار شده است. همچنین چراغ عقب سرتاسری با نوشته HiPhi، دو چراغ بزرگ دیگر پایین چراغ سرتاسری، سپر بزرگ مشکی و یک دوربین وسط سقف به چشم می‌خورند. پورت شارژ هم در گلگیر عقب سمت راست تعبیه شده است.

خودروی برقی چینی HiPhi Z خودروی برقی چینی HiPhi Z

برای نمای بیرونی های فای Z از ترکیب سه رنگ استفاده شده است. به‌ عنوان مثال، این نسخه که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، از بدنه آبی کم‌رنگ، کاپوت و ستون‌های مشکی و سقف و رکاب‌های بفنش برخوردار است. همچنین اجزای آیرودینامیکی نظیر بال‌های کوچک، پنل‌های دو پهلوی خودرو، دریچه هوای روی کاپوت و چرخ‌های آیرودینامیک را مشاهده می‌کنیم. درها از نوع خودکشی هستند و بالای شیشه جلو یک سنسور لیدار قرار گرفته است.

کابین سدان الکتریکی چینی HiPhi Z کابین سدان الکتریکی چینی HiPhi Z

با توجه به تصاویر جاسوسی قبلی از فضای داخلی های فای Z، این خودروی الکتریکی از فرمان با قسمت پایینی صاف، صفحه آمپر دیجیتال و نمایشگر بزرگ عمودی وسط داشبورد بهره‌مند خواهد بود. با این حال، برخلاف بسیاری از خودروهای برقی چینی بالارده، نمایشگر مجزایی برای صندلی شاگرد آن ارائه نشده است.

های فای Z در آینده نزدیک رسماً به نمایش گذاشته می‌شود و در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی در بازار چین به عرضه می‌رسد.

نظر شما