شناسهٔ خبر: 54404119 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدودف: اگر موشک‌های اوکراین به روسیه برسد اوکراین را هدف قرار می‌دهیم

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: در صورتی که موشک‌هایی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد به خاک روسیه اصابت کند مسکو راهی جز هدف قرار دادن مراکز تصمیم گیری در اوکراین نخواهد داشت.

بر این اساس، دیمیتری مدودف در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار داشت: تصمیم واشنگتن در زمینه در اختیار قرار دادن سامانه‌های موشکی دور برد به کی یف امنیت روسیه را تهدید می‌کند. در صورتی که روسیه با این موشک‌ها هدف قرار گیرد روسیه راهی جز هدف قرار دادن مراکز تصمیم گیری در اوکراین نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما تغییر مواضع را در واشنگتن مشاهده می‌کنیم، در آغاز آمریکا اعلام کرده بود که به کی یف سامانه موشکی نخواهد داد پس از آن موضع خود را تغییر داد و گفت انواع مشخصی از این سلاح به اوکراین ارسال خواهد شد که این نوع سلاح دور برد نیست، اما به هر حال این برای کشورمان خطرناک است.

گفتنی است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تازگی از ارسال تجهیزات موشکی و پدافند هوایی به اوکراین خبر داد. با این حال، بایدن می گوید از اوکراین تعهد گرفته است که این موشک ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. 

برچسب‌ها:

نظر شما