شناسهٔ خبر: 54388719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

7 نفر در متروپل مدفون هستند

صاحب‌خبر -
فرماندار ویژه آبادان از افزایش شمار قربانیان حادثه متروپل خبر داد و گفت: تا کنون پیکر‌های ۳۱ نفر از جانباختگان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.
به گزارش تسنیم «احسان عباسپور» ظهر امروز با بیان اینکه در ریزش ساختمان متروپل ۳۷ نفر دچار مصدومیت شدند که ۳۵ نفر آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند، اظهار داشت: دو نفر از مصدومان برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان‌های اهواز منتقل شده‌اند. فرماندار ویژه آبادان همچنین خبر داد: آمار مفقودی‌های حادثه براساس اعلام خانواده‌های مراجعه‌کننده ۳۸ نفر است که تاکنون پیکر‌های ۳۱ نفر پیدا شده و احتمالاً هفت نفر دیگر همچنان زیر آوار مدفون هستند.
عملیات آواربرداری ساختمان فروریخته آبادان در حالی به هشتمین روز خود رسید که خبرگزاری فارس در گزارشی از بروز برخی حواشی در مراسم سوگ جانباختگان این حادثه خبر داد که شامگاه گذشته ۸ خرداد در چهارراه امیری برگزار شد. بنا بر این گزارش، امام جمعه آبادان در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرده بود تا در مجلس ترحیم و یادبود جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل حضور پیدا کنند، اما عده‌ای با «کف زدن و شعار دادن» مانع سخنرانی «آیت‌الله حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شدند.
این گزارش می‌افزاید: «عده‌ای به کانکسی که دوربین صدا و سیما بر بالای آن نصب بود حمله کردند و دوربین را پایین انداختند» و «پلیس برای ایجاد نظم و امنیت و جلوگیری از تنش  از مردم خواست چهارراه امیری را ترک کنند». فارس همچنین عنوان کرد «عشایر نیز با بیرق‌های خود همراه با هوسه و یزله مراسم عزاداری برای جانباختگان متروپل  برگزار کردند. در گوشه‌ای از مراسم هم عده‌ای کف و سوت زدند و شعار دادند.»
در ادامه واکنش‌ها به این حادثه امروز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به هیأت اعزامی دستگاه قضا برای حادثه متروپل دستورات ویژه‌ای داد و تأکید کرد: «تهیه و نتیجه نهایی گزارش ها در مورد متروپل سریع صورت گیرد که برخورد، بازدارنده و سریع باشد.» رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله اطلاع‌رسانی صحیح در رابطه با حوادثی نظیر حادثه آبادان، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی حوادثی نظیر حادثه آبادان باید شفاف و در عین حال به دور از التهاب‌آفرینی باشد؛ چرا که این التهاب‌آفرینی‌ها گاهی کار را برای مجریان، مددکاران و تصمیم‌گیران مشکل می‌کند و برای مردم و  خانواده‌های داغدار دردسر و گرفتاری ایجاد می‌کند.
وزیر کشور نیز امروز در نشست هیأت دولت جزئیاتی از این حادثه تشریح کرد و با بیان اینکه در ساختمان متروپل تخلف بزرگی انجام شده است، گفت: آتش‌نشانی معتقد بود که شرایط این ساختمان پیچیده‌تر از پلاسکو است. ما در پلاسکو بعد از اینکه ساختمان تخریب شد و فروریخت، آثا بسیار بدی داشتیم و عزیزان‌مان شهید شدند، اما در این ساختمان پیچیدگی‌های مختلفی وجود داشت؛ یکی از پیچیدگی‌ها از حیث وجود سازه‌های ناامن در اطراف ساختمان بود. در عین حال محیط بسیار محدود بود و به همین دلیل ناچار شدیم چند خانه را که متعلق به مردم بود، خراب کنیم تا محور جدیدی باز کنیم تا بتوانند دسترسی بهتری به محل پیدا کنند، زیرا حوزه بسیار محدود بود. از طرفی هم مردم در محل بودند و باید حدود ۱۵۰ متر تخلیه می‌شد که تخلیه کردن مردم با توجه به اینکه زندگی و امکانات‌شان در آنجا بود، کار مشکلی بود. وی گفت: با این حال به نظرم روند کار خوب پیش رفت و اکنون هم کار بخوبی  دنبال می‌شود.



برچسب‌ها:

نظر شما