شناسهٔ خبر: 54383531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی عربستان برای افزایش تولید نفت این کشور

نشریه فایننشال تایمز گزارش داد که عربستان آماده است در صورت کاهش تولید نفت روسیه به علت اعمال تحریم‌ها، نفت بیشتری را تولید و عرضه کند.

صاحب‌خبر -

فایننشال تایمزبه نقل از پنج منبع آگاه اعلام کرد عربستان به متحدان غربی اعلام کرده آماده است تا در صورتی که تولید نفت روسیه در اثر تحریم‌ها به شدت کاهش یابد، تولید نفت خود را افزایش دهد.

بر اساس گزارش این نشریه، عربستان تا کنون و به رغم افزایش نفت که در حدود بشکه‌ای ۱۲۰ دلار معامله می‌شود و بالاترین رقم در یک دهه گذشته است، در برابر درخواست‌های کاخ سفید برای تسریع افزایش تولید مقاومت کرده است.

به نوشته این نشریه، عربستان بر این باور است که نیاز است تا ظرفیت تولید مازاد را در ذخیره نگه داشت؛ اما نگرانی‌ها از کمبود عرضه نفت پس از آنکه اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مسکو راه انداخت، افزایش یافته است.

به نوشته فایننشال تایمز، در هفته‌های اخیر، دیدار‌هایی از سوی یک هیئت بلندپایه آمریکایی از جمله «برت مک گورک» هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در کاخ سفید و آموس هاچستاین، نماینده امور انرژی در کاخ سفید به منظور بهبود روابط به انجام رسیده است. منابع آگاه به این مذاکرات گفته اند عربستان با تغییر لحن خود، با تلاش‌ها برای آرام کردن قیمت‌ها به منظور ایجاد روابط حسنه با دولت بایدن موافقت کرده است.

عربستان همچنین اطمینان داده است که در صورت بروز بحران عرضه در بازار نفت، در نهایت دست به افزایش تولید خواهد زد.
ادامه جنگ اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه، و نیز کاهش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی همه گیری کرونا در جهان باعث افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی شده است.

نظر شما