شناسهٔ خبر: 54362718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با معرفی برگزیدگان؛ نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین؛ پویش تولید محتوای رسانه‌ای و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی؛ آیین اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین؛ پویش تولید محتوای رسانه‌ای و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حامد حاجی‌ ملا میرزایی رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و علی بخشی معاون صدای رسانه ملی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مسعود کاویانی دبیر سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام و مدیر رادیو معارف با اشاره به اینکه این سوگواره از محرم پارسال آغاز به کار کرد از پایداری برگزاری این سوگواره در آینده خبر داد.

وی «آئین‌ها و نمادهای هیئت‌های خانگی، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، مقاومت و صبر عاشورایی، سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت، کمک مومنانه و همدلی حسینی، زیارت به نیابت» را مهمترین محورهای سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد.

دبیر نخستین سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره و تصریح کرد: هم افزایی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا، ابهام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبکه‌سازی و شناخت شخصیت‌های ملی و بین المللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره در کنار فعالیت‌های مستقل هر سوگواره، پرهیز از کارهای تکراری و موازی‌کاری و تخصصی‌کردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها از اهداف برگزاری این سوگواره بود.

بنا بر این گزارش آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام روز سه‌شنبه 10 خرداد 1401 با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

 

معرفی برگزیدگان

بنا بر این گزارش بیش از ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام ارسال شد که در حدود چهار هزار اثر در بخش عمومی و ۶ هزار و ۹۰۰ اثر در بخش حرفه ای بوده است. در بخش عمومی چهار اثر و در بخش حرفه ای ۳۹۹۰ اثر انتخاب و ۱۷ اثر برگزیده شد. همچنین ۱۴۱ خبر و مصاحبه در بخش خبرگزاری ها و رسانه ها و ۳۴۰ اثر از دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده بود.

برگزیدگان بخش عکس و فیلم (مهر محرم)

رتبه اول تک عکس ملی به مجید خالقی مقدم رسید و رتبه اول مجموعه عکس ملی به امین رحمانی. همچنین رتبه اول تک عکس بین‌المللی به حسین حاجیلری و رتبه برتر فیلم کوتاه به میلاد امینی موحد رسید.

سید رضا سیدفاتحی به عنوان رتبه برتر مستند کوتاه معرفی شد و رتبه برتر پویانمایی را علیرضا اسماعیلی نژاد گرفت.

علی علیجان زاده به رتبه برتر موشن گرافیک دست یافت و رتبه برتر نماهنگ به علی تقوایی تعلق گرفت. 

بخش گرافیک و آفرینش های ادبی (اشراق)

رتبه برتر داستان کوتاه به مجتبی صفدری، فیلمنامه به اسماعیل عظیمی و عکس‌نوشته به زهرا اسحاقیان رسید و در بخش صوت و رادیو (بوی سیب) دانیال دفتری بروجنی توانست رتبه اول آکاپلا (موسیقی بدون ساز) را از آن خود کند و رتبه اول مستند رادیویی به صورت مشترک به عفت جمالی پور و مینا نیکانیک رسید.

اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) با تلفیق سوگواره‌های اشراق، بوی سیب و مهر محرم و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سازمان بسیج رسانه و شبکه جهانی ولایت با عنوان سوگواره ملت امام حسین(ع) در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار شد. شرکت کنندگان در بخش مردمی به تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت امام حسین پرداختند و بخش‌ حرفه‌ای شامل رسانه های تصویری، رسانه های مکتوب، صوتی و رادیویی، کنشگران فضای مجازی، طراحی و گرافیک، خادمین رسانه های حسینی و بین الملل بود.

برچسب‌ها:

نظر شما