شناسهٔ خبر: 54359240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت اردیبهشت بدون حریق در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بدون حریق در جنگل‌های استان سپری شد، گفت: با توجه گرمای هوا لازم است همه مردم و گردشگران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری، اظهار کرد: طی اردیبهشت ماه امسال هیچ موردی از حریق به‌دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین توجه به توصیه‌ها در استان مازندران گزارش نشده است.

وی گفت: با توجه گرمای هوا لازم است همه مردم و گردشگران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: موضوع مهم اینکه روستانشینان و کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع گندم، جو و کلزا در مزارع به شدت پرهیز کنند؛ چرا که احتمال تخریب مناطق جنگلی و مسکونی و زیستگاهی را افزایش می‌دهد‌ و موجب آلودگی هوا می‌شود.

این مسؤول گفت: افراد در صورت بروز حریق، تخریب، قطع درخت و سایر موارد را به سامانه ۱۵۰۴ اعلام کنند.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با توجه به شروع فصل گرما، خشک شدن گونه‌های علفی و مهیا بودن شرایط احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع، به‌ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان هشدارداد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، با اتخاذ تدابیر لازم در پیشگیری آتش‌سوزی و آمادگی نیروهای اجرایی تحت امر، نسبت به بررسی وضعیت کمی و کیفی و تست تجهیزات اطفاء حریق موجود اقدام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به پایش مستمر نیروهای اجرایی از مناطق، تصریح کرد: تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی بخشی به مردم به‌ویژه گردشگران و طبیعت گردان (نصب بنر در مناطق مهم و حساس در معرض خطر حریق) از جمله فعالیت‌های پیشگیرانه این اداره کل است.

آهنگری در پایان گفت: از همه شهروندان تقاضا می‌شود؛ در صورت وقوع هرگونه آتش‌سوزی و مخاطرات زیست‌محیطی را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما