شناسهٔ خبر: 54354330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه آلمان برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ارتش اروپایی ناتو

صدراعظم آلمان تایید کرد با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار در حوزه نظامی، قصد دارد ارتش آلمان را به بزرگ‌ترین ارتش اروپایی ناتو تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از افزایش سرمایه‌گذاری این کشور در بخش نظامی خبر داد و اعلام کرد برنامه آلمان برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد یورویی در ارتش این کشور به برلین اجازه می‌دهد تا نیروی رزمی خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد. این برنامه ارتش آلمان را به بزرگترین ارتش اروپا در میان اعضای ناتو تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، این تعهد صدراعظم آلمان که در مصاحبه با چندین روزنامه داخلی اعلام شده پس از آن صورت می‌گیرد که فراکسیون‌های اصلی پارلمان آلمان دو روز پیش با استقراض پول و سرمایه گذاری آن در ارتش موافقت کردند.

شولتس ضمن تمجید از تصویب این لایحه گفت: میلیارد‌ها دلار اضافی، ارتش آلمان را به نیروی جنگی‌ای تبدیل می‌کند که «می‌تواند ماموریت دفاعی خود را بهتر از همیشه انجام دهد». او در ماه فوریه، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، پیشنهاد ایجاد صندوق ویژه نظامی را داده بود.

گفتنی است آلمان در حال حاضر چهارمین نیروی نظامی بزرگ را در میان اعضای ناتو دارد. در حال حاضر و در بین اعضای ناتو، آمریکا، ترکیه و فرانسه ارتش بزرگ‌تری نسبت به آلمان دارند. شولتس برای انجام تعهدات خود باید از فرانسه پیشی بگیرد. بر اساس شاخص جهانی قدرت، قدرت ارتش فرانسه در حد ۲۴۰ هزار سرباز فعال و ذخیره است در حالی که در آلمان ۱۹۹ هزار سرباز دارد.

نظر شما