شناسهٔ خبر: 54341826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تازه‌ترین اخبار «متروپل» در نهمین روز پس از وقوع حادثه/شمار جانباختگان به 36 نفر رسید

در نهمین روز پس از وقوع حادثه متروپل، فرماندار شهرستان آبادان آخرین آمار جانباختگان این حادثه را 34 نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از گذشت 9 روز از ریزش برج متروپل آبادان و انجام عملیات آوار برداری آخرین اخبار این حادثه به شرح زیر است:

شمار جانباختگان حادثه «متروپل» آبادان به ۳۴ نفر رسید 

احسان عباس‌پور فرماندار ویژه شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ادامه عملیات آوار برداری متروپل یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان خارج شد.

وی افزود: مجموع جان باختگان این حادثه تاکنون به ۳۴ نفر رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: آمار مصدومین این حادثه ۳۷ نفر است که ۳۵ نفر از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

 

 

شنیدن صدای غم‌دیدگان، مقدمه‌ای بر پیگیری مطالبات است

 انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه سفر به آبادان، وارد جزیره مینو شد. قابل ذکر است که تعداد زیادی از کارگران جان‌باخته در حادثه متروپل ساکن این جزیره بودند.

وی در این سفر به دیدار خانواده ملیکا و میترا صالحیان رفت و ضمن طلب صبر و آرامش از خداوند برای مادر این دو دختر معصوم، از تاکید رئیس جمهور برای پیگیری حادثه تا رسیدن به نتیجه خبر داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور عنوان کرد: شنیدن صدای غمدیدگان از نزدیک، مقدمه‌ای برای پیگیری نیازها و مطالبات آنان است. باید عاملان ظلمی که به خانواده‌های داغدار شده است مورد پیگرد قرار گیرند.

 

 

ساکنان اطراف ساختمان متروپل در مکان امن اسکان یافتند

احسان عباسپور  فرماندار آبادان درجمع  خبرنگاران اظهار کرد: منازل محدوده ساختمان متروپل در خطر تخریب بودند که با تصمیم گرفته شده دستور تخلیه منازل صادر شد.

 وی دافزود: با توجه به اینکه سازه ناپایدار است و خطر ریزش وجود داشت مجبور به تخلیه ساختمان های اطراف تا شعاع ۱۵۰ متر شده بودیم که از روز دوم تمامی ساکنان منطقه نسبت به ترک محل اقدام کردند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: حفظ سلامتی مردم هدف اصلی است و امیدوارم شهروندان شرایط را درک کنند و ما را در این راه همراهی کنند.

 

 

بیرون کشیدن اجساد باقی مانده اولویت اصلی است

شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در حاشیه برگزاری نشست ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: مرحله تخریب سازه باقی مانده اهمیت بالایی دارد که در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب فنی سازه را با درنظر گرفتن همه جوانب فنی آن برعهده گرفته است و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

صدیقی با بیان اینکه بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار اصناف در محدوده حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان اندکی زمان بر است، گفت: بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در بخش فروریخته ساختمان فروریخته متروپل آبادان در اولویت اصلی گروه های امداد و نجات است و همه ما بر این موضوع متمرکز شده‌ایم تا خانواده‌های داغدیده اجساد عزیزانشان را تحویل بگیرند.


پرداخت خسارت آسیب دیدگان از طریق اموال مالک «متروپل» 

صادق خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به نحوه جبران خسارت وارد شده به خسارت‌دیدگان متروپل اظهار کرد: خسارت وارد شده به مردم از طریق اموال مالک متروپل پرداخت خواهد شد.

وی افزود: خانواده‌هایی که خانه‌های‌شان در اطراف متروپل بوده و یا فروشگاه‌هایی که اطراف این ساختمان هستند، تعیین تکلیف خواهند شد و خسارت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخشی از خسارت را هم بیمه پرداخت خواهد کرد، گفت: دیه همه افراد متوفی و افرادی که در حادثه ریزش متروپل مجروح شده‌اند نیز از سوی دادستانی تعیین تکلیف و برای پرداخت آن اقدام می‌شود.


5 دانش آموز در حادثه «متروپل» جان باختند

مسعود حمیدی نژاد سرپرست اداره آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متاسفانه در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان پنج دانش آموز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در میان دانش آموزان جان باخته سه دانش آموز از خرمشهر و دو دانش آموز دیگر از آبادان بودند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: «ملیکا و میترا صالحیان پور» و «مسیح صادقی» از خرمشهر همچنین «آرین و حمیدرضا جلیلیان» از آبادان در حادثه ریزش برج متروپل جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوم خرداد ماه قسمتی از برج دو قلوی متروپل آبادان فروریخت و تا به این لحظه پیکر 34 نفر از جانباختگان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

 

از شایعه تا واقعیت آبگرفتگی طبقه هم‌کف ««متروپل»

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خبری اعلام کرد که با برداشته شدن حجم زیادی از آوار ساختمان متروپل، امداد گران و گروههای نجات به طبقه هم‌کف و زیرزمین ساختمان متروپل دسترسی پیدا کردند.

پس از آن نیز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده آبگرفتگی قسمتی از متروپل بود و این فیلم همانند روزهای گذشته بازار شایعات و اظهار نظرهای بی‌پایه و اساس را داغ کرد.

در این بین نیز عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب و فعال سیاسی و اجتماعی در صفحه اجتماعی خود نوشت: چند ساعت پیش به طبقات منفی متروپل دسترسی پیدا کردند در حالی که همه زیر آب بودند. کسی که مجوز احداث این طبقات را داده قطعا مسئولیت جنایی دارد. چون روشن بود با کوچکترین حادثه‌ای آب به تمام این طبقات نفوذ خواهد کرد و کسی را زنده نخواهد گذاشت.

مهدی عرفانی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت درباره ویدئو آبگرفتگی متروپل و پاسخ به عباس عبدی، اعلام کرد: آبگرفتگی مربوط به محلی است که روز اول دسترسی کامل وجود داشته و بطور کامل بررسی شده و هیچ جسدی مشاهده نشده است.

عرفانی در ادامه افزود: این فیلم را خودم از محل آبگرفتگی گرفتم، آقای عبدی! شما در حالی که در دفتر کارتان در تهران نشسته‌اید و اطلاعات میدانی مخدوش به مخاطبان‌تان می‌دهید، قطعا مرتکب یک اقدام غیراخلاقی شده‌اید.

 

 

ناپایداری سازه «متروپل» افزایش یافته است

وحید شعبانی مدیر هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کارشناسان تخصصی با رصد لحظه‌ای رفتار بقایای ساختمان ریزش کرده متروپل آبادان در خصوص افزایش ناپایداری آن در ضلع‌های شمالی و شرقی آن هشدار داده‌اند.

وی گفت: با وجود احتمال ریزش ساختمان امدادگران همچنان در حال آواربرداری و انجام عملیات جست و جوی مفقودشدگان هستند.

شعبانی خاطرنشان کرد: شهروندان برای سرعت بخشی و جلوگیری از تلفات بیشتر به روند این عملیات در حوزه استحفاظی متروپل حاضر نشوند.

مدیر هلال احمر خوزستان اظهار کرد: برای افراد غیربومی و دارای فرد مفقود شده سازه‌هایی برای استراحت ایجاد و در نظر گرفته شده است و توسط گروهی از روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران برای ایجاد ثبات آرامشی آنها تلاش می‌شود.

 

تعداد جانباختگان متروپل به ۳۶ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان،صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر امروز در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان اظهار کرد:تاکنون در این حادثه 36 فوتی و 37 مجروح داریم. عمده مجروحان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد:از ابتدای فرو ریختن ساختمان متروپل، تقسیم کار انجام شد. در ابتدا سعی بر نجات افرادی بود که در زیر آوار احتمال زنده ماندن آن‌ها وجود داشت.

وی در ادامه گفت:همه مراحل کار حساس است و ما به انتهای مرحله‌ای رسیده ایم و برای پیدا کردن پیکرهای باقی‌مانده بر اساس اعلام خانواده‌ها در خصوص مفقودین، در تلاش هستیم تا این افراد را از زیر آوار خارج کنیم.

خلیلیان در خصوص وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل گفت: بر اساس نظر کارشناسان، باقی‌مانده ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان پایدارسازی آن وجود ندارد.

 

 

خبر در حال بروزرسانی است...

نظر شما