شناسهٔ خبر: 54326659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سی‌ تی‌ اسکن «بشرویه» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بشرویه سی تی‌ اسکن ندارد و طبق قول‌هایی که داده شده تا پایان شهریورماه سال جاری دستگاه سی تی اسکن داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سید محمدموسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در زمینه پزشک عمومی و متخصص در استان کمبود داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه پزشک عمومی کمبود موردی است، تصریح کرد: در مورد پزشک متخصص کمبود گسترده وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبود پزشک در سایر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، بوشهر، کردستان و کهکیلویه و بویراحمد وجود دارد، یادآور شد: کمبود پزشک در کشور جدی می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در بشرویه متخصص کمبود داریم، ادامه داد: در بحث متخصص بیهوشی مشکل جدی شده است.

وی با بیان اینکه در نهبندان کمبود متخصص داخلی و جراح بیهوشی وجود دارد، افزود: در شهرستان درمیان در زمینه رادیولوژی و متخصص بیهوشی مشکل داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه اکنون صندلی‌های تخصص در رشته بیهوشی پر نمی‌شود، اضافه کرد: رشته‌های پزشکی که درآمد خوبی دارند و نیاز به بیمارستان ندارد، خواهان خود را دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول نظام سلامت سیستم پلکانی در پرداخت پزشکان اتفاق افتاد، تصریح کرد: علاوه بر پلکان مالیات ۳۵ درصد هم تصویب شد که این دو طرح به جایی رسید که پزشکان تخصص نمی‌گیرند و قوانین به نحوی باید تنظیم شود تا این رغبت ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شهرستان بشرویه فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است، ادامه داد: طبق قول‌هایی که داده شده تا پایان شهریورماه سال جاری دستگاه سی‌تی اسکن ارسال خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه ام‌ار‌آی طبس و فردوس به شدت پیگیری و امید است به زودی حل شود، تبیین کرد: مشکل سی‌تی‌اسکن زیرکوه در حال حل شدن است و تجهیزات وقتی به کار می‌آید که نیروی انسانی ماهر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در استان مشکل تجهیزاتی نداریم، گفت: قسمت‌های عمده استان بیمارستان دارند و جاهایی که ندارند کلنگ‌زنی می‌شود و بیمارستان‌های محلی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به درخواست شبانه‌روزی شدن مرکز درمانی سه‌قلعه، تصریح کرد: باید پزشک عمومی موردی بتوانیم جذب کنیم که بتوانیم این مرکز را شبانه‌روزی کنیم.

موسوی با بیان اینکه در مود بیمارستان نداریم و کمبودهای اورژانس مود مرتفع می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۴ هزار پزشک متخصص و دندانپزشک از کشور خارج شدند و اگر این پزشکان وجود داشتند در تمام کشور تقسیم و مشکلات حل می‌شد.

وی با بیان اینکه در نهبندان جانشین متخصص پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در تلاش بودیم متخصص داخلی از کرمانشاه پیدا کنیم و مشکل ما فراتر از آن چیزی است که مردم می‌دانند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

نظر شما