شناسهٔ خبر: 54324328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

پویانمایی‌های برگزیده در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی گیلان به نمایش در می‌آیند

میرعظیمی گفت: همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با نمایش انیمیشن‌های برگزیده، میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « سید‌جلیل میرعظیمی» امروز(دوشنبه، ۹ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران گفت: در این رویداد بین‌المللی که از روز گذشته(۸ خرداد) در تهران آغار شده و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد، بیش از هزار و ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده که بیش از ۸۰۰ اثر در کشور خودمان در جشنواره حضور دارند.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به تلاش این مجموعه جهت برگزاری این رویداد در استان در قالب ویژه برنامه‌های روز پویانمایی گیلان افزود: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان با نمایش انیمیشن‌های برگزیده، میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

 

وی بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر آثار پویانمایی و تشویق مخاطبان برای ورود به این عرصه تاکید و تصریح کرد: پویانمایی‌های برگزیده به همت مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و شهری کانون برای کودکان به نمایش در می‌آید.

 

میرعظیمی با بیان اینکه نمایش هم‌زمان پویانمایی‌های برگزیده در استان ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه(۱۲ خرداد)  خواهد بود اذعان کرد: نقد و بررسی انیمیشن‌های برگزیده و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آشناسازی کودکان با این هنر پویا از دیگر برنامه‌های روز پویانمایی است.

 

وی در پایان جشنواره بین المللی پویانمایی را بزرگ‌ترین جشنواره کشور در حوزه انیمیشن دانست که حضور شرکت‌های بزرگ انیمیشن سازی از سراسر دنیا در آن، فرصتی برای رشد و گسترش این هنر است.

 

گفتنی است، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی به دبیری محمد‌رضا کریمی صارمی به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری‌ است که به گفته «مهدی علی‌اکبرزاده» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران بیش از ۸۴ کشور در این رویداد حضور دارند، ضمن اینکه  هزار و۱۰۰ اثر، حایز شرایط حضور بوده و از ایران ۶۰۰ اثر مورد پذیرش قرار گرفته و به مرحله ارزیابی داوران رسیده است و بیشترین شرکت‌کننده هم از فرانسه بوده است.

 

در این جشنواره بر اساس نظر هفت گروه  داوری؛  ۲۱۰ اثر اکران خواهد شد و  در حاشیه جشنواره امسال ۲۱ نشست تخصصی شامل چهار نشست نقد، چهار نشست تخصصی، چهار کارگاه در حوزه صداگذاری، سه نشست آنلاین و.. برگزار خواهد شد.

پایان پیام/84

نظر شما