شناسهٔ خبر: 54317312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مو صلاح و انتقامی که رقم نخورد

پادشاه‌ بازنده‌ها!

صاحب‌خبر -

آریا طاری

بعد از قطعی ‌شدن صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان آسیا، محمد صلاح در انتظار صعود رئال مادرید به مسابقه نهایی بود. او بارها تاکید داشت که رئال نسبت به من‌سیتی حریف ایده‌آل‌تری است و از این گذشته، او به دنبال رقم زدن یک انتقام بزرگ از مادریدی‌ها بعد از شکست چند سال قبل روبه‌روی همین تیم در فینال لیگ قهرمانان است. صلاح اما در نهایت نتوانست این انتقام را به واقعیت تبدیل کند. او دوباره به رئال مادرید باخت تا یکی از تلخ‌ترین سال‌های زندگی فوتبالی‌اش را کامل کرده باشد .

دو شکست در لباس مصر

باختن به رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا، تنها ضربه سنگین به صلاح در این فصل نبود. مو دو شکست بسیار دردناک را نیز در رده ملی تجربه کرد. صلاح به همراه مصر، به فینال جام ملت‌های آسیا رسید و برای تصاحب یک افتخار ملی آماده می‌شد. او در این مسابقه روبه‌روی سادیو مانه و تیم ملی سنگال قرار گرفت و سرنوشت بازی به ضربه پنالتی کشیده شد. صلاح قرار بود پنالتی پنجم تیمش را بزند اما دو ضربه خراب شده مصری‌ها در ضربه‌های پنالتی، اصلا اجازه نداد کار به پنالتی پنجم بکشد. او در نهایت نتوانست قهرمانی قاره را جشن بگیرد و این رقابت را به هم‌تیمی‌اش سادیو مانه واگذار کرد. این پایان بدشانسی‌های مو صلاح در رده ملی نبود. او و تیم کارلوس کی‌روش در تیم ملی به دیدار پلی‌آف صعود به رقابت‌های جام جهانی رسیدند و باز هم روبه‌روی سنگال قرار گرفتند. خیلی‌ها انتظار داشتند انتقام صلاح از مانه را در این مرحله ببینند اما یک شکست تلخ دیگر برای صلاح رقم خورد تا او شانس صعود به جام جهانی را از دست بدهد. شاید این آخرین جام جهانی این ستاره بود و او حالا باید این تورنمنت را از صفحه تلویزیون دنبال کند. صلاح امید داشت شکست‌های بزرگ ملی‌اش در این فصل را با درخشیدن در رده باشگاهی و بردن همه جام‌های مهم جبران کند. او و تیمش حتی شانس بردن چهارگانه را داشتند اما در نهایت کلیدی‌ترین جام‌های فصل را از دست دادند و فقط توانستند تورنمنت‌های حذفی را به دست بیاورند.

مو حریف گواردیولا نشد

بردن لیگ برتر همیشه برای صلاح اهمیت بسیار زیادی داشته و او تا امروز فقط یک بار در لیورپول موفق به بردن این جام شده است. بدون تردید عملکرد صلاح در رقابت‌های این فصل لیگ برتر عالی و بدون‌ نقص بود. او حتی توانست آقای گلی مشترک این رقابت‌ها را با سون هیونگ مین به دست بیاورد اما در نهایت موفق به بردن لیگ نشد. صلاح امیدوار بود گل حساسی که روبه‌روی ولورهمپتون به ثمر رساند، یک لحظه تاریخی بسازد و تیمش را قهرمان لیگ برتر کند اما او در همان لحظات متوجه شد که سیتی هم در بازی همزمان به گل رسیده و دیگر شانسی برای قهرمانی لیورپول در رقابت‌های لیگ برتر وجود ندارد. در حقیقت این فرصت هم در آخرین هفته برای ستاره مصری از دست رفت تا او نتواند جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کند.

انتقام بی‌انتقام

آخرین امید بزرگ این فصل لیورپول، شکست دادن رئال مادرید بود. او چند سال قبل در دیدار نهایی این جام روبه‌روی کهکشانی‌ها قرار گرفت و با حرکت سرخیو راموس، به شدت مصدوم شد و در نهایت لیورپول شانس قهرمانی را از دست داد. همین مساله موجب شد صلاح با انگیزه‌ای مثال‌زدنی به استقبال دیدار حساس این هفته برود. نبردی بسیار نفس‌گیر که صلاح در آن چند موقعیت فوق‌العاده گل‌زنی نیز داشت. او بهترین بخت‌های گل‌زنی در این جدال را خلق کرد اما هر بار مغلوب واکنش‌های استثنایی تیبو کورتوا شد. عملکرد کورتوا در این نبرد شاید یکی از بهترین عملکردهای فردی یک گلر در فینال لیگ قهرمانان به شمار می‌رفت. یک درخشش استثنایی که صلاح را ناکام گذاشت و پروژه انتقام او از مادریدی‌ها را تعطیل کرد. بعد از شکست خوردن در فینال جام ملت‌های آفریقا، پلی‌آف جام جهانی و رقابت قهرمانی لیگ برتر، حالا صلاح در فینال لیگ قهرمانان هم بازنده شد تا یکی از عجیب‌ترین سال‌های دوران بازی را پشت سر گذاشته باشد. سالی که قرار بود برای او به یک موفقیت تاریخی منجر شود اما بدون تردید او ترجیح می‌دهد این سال را هرچه زودتر فراموش کند.

ماندن با یک تبصره

گفته می‌شود سادیو مانه بعد از بازی در رختکن از بازیکنان لیورپول خداحافظی کرده و به دنبال ترک این باشگاه است اما صلاح قول داده حداقل برای یک سال دیگر در این تیم باقی بماند. با این وجود قرارداد ستاره مصری در پایان فصل آینده تمام می‌شود و این بازیکن هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده است. اگر این تمدید صورت نگیرد، فصل بعد آخرین فصل حضور صلاح در لیورپول خواهد بود. بازیکنی که یک دوران باشکوه را در این تیم سپری کرده و امیدوار است در فصل آینده حداقل یکی از قهرمانی‌های لیگ برتر یا لیگ قهرمانان را از آن خودش کند.

 

 

نظر شما