شناسهٔ خبر: 54311847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد امر به معروف کشور:

گناه کوچک و بزرگ ندارد

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: گناه کوچک و بزرگ ندارد و هر نوع آن جفا به خدا، خیانت به خود و ظلم به جامعه است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره مفلحون خراسان رضوی که امروز، هشت خرداد ماه، در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام آنچه در جهان به وجود آمده، برای این است که حیات محفوظ باشد؛ لذا ضروری است هر معروفی در جامعه را برای حفظ اقتدار و عزت خود احیا کرده و آن را به پا داریم و از آن پاسداری کنیم. همچنین از تمام گناهان که موجب زیان اخروی ماست و ما را از خدا و نظر لطفش ساقط می‌کند، باید دوری کنیم.

وی افزود: آنچه لازمه حیات جامعه است را باید به دست آوریم. تمام زیبایی‌ها منوط به معروف‌ها و اوامر الهی است. همان‌گونه که پدر نسبت به فرزند و خواهر و برادر نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند، تمام افراد در یک جامعه نیز نسبت به هم مسئول هستند و سلامت در همه ابعاد جامعه لازم است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن کریم تنها امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت‌هاست. از طرفی این فریضه الهی هم جاذبه دارد و هم دافعه که نشانه حیات و زندگی انسان است. تمام موجودات زنده جاذبه دارند و برای ادامه حیات آب و هوا را جذب می‌کنند؛ از طرفی علاوه بر جاذبه دافعه هم دارند و از خطرات دوری می‌کنند.

گناه کوچک و بزرگ ندارد

ویروس گناه مانند کروناست

صدیقی عنوان کرد: بدون قدرت نمی‌توان زنده بود و اگر دافعه وجود نداشته باشد، در برابر آسیب‌ها، توطئه‌ها و خیانت‌های دشمنان از پای در خواهیم آمد. خداوند خواسته ما نسبت به توحید، ولایت، ائمه(ع) و فضایل اخلاقی جاذبه داشته باشیم و نسبت به همه بدی‌ها، عصیان‌ها، کفر و گناه دافعه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ویروس گناه همانند ویروس کرونا مسری است و تنها قدرت دفاعی جامعه در برابر ویروس گناه امر به معروف و نهی از منکر است. جامعه توحیدی نمی‌تواند تماشا کند که افراد با ویروس گناه به تباهی کشیده شوند چراکه همانطور که ویروس کرونا زندگی ما را از بین می‌برد،   ویروس گناه نیز علاوه بر دنیا آخرت ما را نیز نابود می‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به گناه در جامعه باعث ترویج فساد و ایجاد منکرات گسترده در نهاد مقدس خانواده می‌شود و روزگارمان را به تباهی می‌کشد؛ لذا اگر مساله حساسیت وجودی ما نسبت به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) خاموش شود، این مرگ ماست.

گناه کوچک و بزرگ ندارد

امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد

صدیقی با بیان اینکه مهم‌ترین معروف در عالم امکان مساله ولایت است که حاکمیت خداوند متعال بر بندگانش از مجرای ولایت صورت می‌پذیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین معروفات که باید با زبان شیرین به جوانان و نسل‌های آینده تزریق و تبیین شود، موضوع ولایت است که همین ولایت باعث ایجاد وحدت در جامعه می‌شود.

وی با بیان مراحل امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد که ۲ مرحله آن مشمول به داشتن قدرت است و یک مرحله آن بر همگان در همه احوال عملی است.

صدیقی با بیان اینکه گره‌گشایی از زندگی مردم بزرگترین معروف در جامعه امروز است، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد امر به معروف خراسان رضوی خواستار گسترش فعالیت‌های این ستاد در سراسر کشور شد.

انتهای پیام

نظر شما