شناسهٔ خبر: 54307477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی هشتم خرداد

پایدارسازی ساختمان‌های مجاور از اولویت‌های کار آواربرداری متروپل/ماموریت های پایگاه‌های سری ارتش بسیار ویژه و برون مرزی است

دیدار رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی، تولید کنندگان مرغ و تخم‌مرغ نگران نباشند، پایدارسازی ساختمان‌های مجاور از اولویت‌های کار آواربرداری برج متروپل، ماموریت های پایگاه‌های سری ارتش بسیار ویژه و برون مرزی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، دیدار رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی، تولید کنندگان مرغ و تخم‌مرغ نگران نباشند، پایدارسازی ساختمان‌های مجاور از اولویت‌های کار آواربرداری برج متروپل، ماموریت های پایگاه‌های سری ارتش بسیار ویژه و برون مرزی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه هشتم خرداد است.

دیدار رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی

پس از جلسه فوق‌العاده صحن مجمع با دستور کار بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله آملی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روسای قوه مقننه و قضائیه، ضمن بحث و تبادل نظر درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، بر همکاری مجلس و مجمع در تدوین سیاست‌های کلی، تاکید و ابراز امیدواری کردند که متنی دقیق و کارشناسی شده برای تقدیم به رهبر معظم انقلاب و ارایه به دولت برای تنظیم لایحه برنامه هفتم، تدوین شود و همکاری‌های هیئت عالی نظارت و مجلس ادامه یابد.

 

تولید کنندگان مرغ و تخم‌مرغ نگران نباشند

سعید عمرانی، خطاب به تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ کشور گفت: در طی مذاکراتی که با وزیر جهاد داشتم و از برنامه های وزارت جهاد و تنظیم بازار کسب اطلاع نمودم تاکید می کنم در این برهه مهم تاریخ کشور که ارز ترجیحی و رانت بی شمار حذف گردیده این اطمینان حاصل است که دولت در حمایت از تولیدات مرغ و تخم مرغ با اعطاء تسهیلات سرمایه در گردش، خرید تضمینی، تامین نهاده ها و صدور مجوز صادرات در تولید مازاد نیاز داخل تهمیدات لازم را اندیشیده و حامی خواهد بود.

 

 معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه افزود: از بخش خصوصی متعهد و افسران اقتصادی که تا کنون تلاش فراوانی در تامین مواد غذایی مردم داشته و دارند و در همه عرصه‌ها پیشرو بوده اند ضمن قدردانی، خواست تا با تلاش مضاعف صبوری کنند تا از این مرحله اقتصادی نیز سربلند عبور نموده و ان شاء الله نتیجه همه تلاش ها به رفع مشکلات معیشتی مردم نجیب کشور ختم گردد.

 

عمرانی همچنین به آن دسته انگشت شمار که از جنس تولید کننده واقعی نیستند و با نابودی جوجه یک روزه و نمایش آن در فضای مجازی و در عالم واقع تشویش اذهان کرده و در نظام تولید و مواد غذایی مردم اخلال می نمایند هشدار داد که با این پدیده مجرمانه قاطعانه برخورد قانونی و اجازه دشمنی با مردم را به هیچکس نخواهیم داد.

 

پایدارسازی ساختمان‌های مجاور از اولویت‌های کار آواربرداری برج متروپل است

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته (شنبه ۷ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره اقدامات انجام شده برای آورابرداری ساختمان متروپل با اشاره به اینکه پایدارسازی ساختمان‌های مجاور از اولویت‌های کار آواربرداری برج متروپل است، گفت:‌ اگر روند آواربرداری به همین منوال ادامه داشته باشد و مشکلی بوجود نیاید، تا ساعت دوازده ظهر ۸ خرداد به اجساد موجود در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طبقه همکف دسترسی پیدا خواهیم کرد و بعد از آن وارد مرحله جدیدی از عملیات می‌شویم.


وی با بیان اینکه تلاشمان بر این است که تمام اجساد افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند در لایه‌های زیرین خارج شوند، ادامه داد: تلاشمان این است پیکر هیچ کدام از جانباختگان در زیر آوار باقی نماند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عدم فرو ریزش ساختمان‌ها را از مسائل کلیدی این منطقه اعلام کرد و گفت: در روز‌های نخست کار آواربرداری در یک محور انجام می‌شود، اما اکنون در چهار محور در حال آواربرداری هستیم که این موضوع باعث افزایش سراعت در عملیات شده است.

 

ماموریت های پایگاه‌های سری ارتش بسیار ویژه و برون مرزی است/استقرار پایگاه های مشابه در نقاط مختلف کشور

امیر دریادار سید محمود موسوی، معاون عملیات ارتش شب گذشته (شنبه ۷ خرداد) در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه ماموریت‌های که بر عهده پایگاه‌های سری ارتش قرار داده می‌شود بسیار ویژه و عمدتاً برون مرزی است، گفت: پایگاه‌های مشابه پایگاه راهبردی ۳۱۳ در نقاط مختلف کشور استقرار دارند و مدت‌هاست که عملیاتی هستند و مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه ارتش متناسب با مأموریت‌هایی که به عهده دارد از این پایگاه استفاده می‌کند، گفت: سرلشکر باقری در بازدید از این پایگاه، توانمندی‌های ارتش در حوزه پهپاد را در یکی از این پایگاه‌های سری مورد ارزیابی قرار داد.

 

معاون عملیات ارتش با بیان اینکه همه پهپاد‌هایی که در این پایگاه بودند همگی عملیاتی و آماده انجام مأموریت بودند، افزود: هر زمان که نیاز به آن‌ها باشد به پرواز درآمده و عملیات خود را انجام می‌دهند. پهپاد‌هایی که در این پایگاه سری استفاده و به کار گرفته می‌شود، پهپادهایی هستند که توان انجام عمومی مأموریت‌های بسیار پیشرفته را دارند تا بتوانند در مورد نیاز ضربه‌های کاری را به دشمن وارد کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز پرنده های بدون سرنشین راهبردی در اختیار داریم که می توانند اهداف دور دست را به راحتی شناسایی کنند و با تسلیحاتی که حمل می کنند مورد اصابت قرار دهند، افزود: به پتانسیلی رسیده ایم که می توانیم خودمان پرنده های باسرنشین جنگنده طراحی، بسازیم و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار دهیم بنابراین اگر بخواهیم وضعیت آمادگی رزم ارتش در شرایط فعلی و در طول دوران دفاع مقدس را مقایسه کنیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری اصلا قابل مقایسه نیست. در کلیه حوزه ها ما شاهد رشد و اقدامات بسیار چشم گیری بودیم که عمدتا همگی مرتبط با آمادگی و توان رزم است.

 

معاون عملیات ارتش با اشاره به اینکه ویژگی که پرنده های بدون سرنشین دارند این است که هر چهار نیروی ما متناسب با نوع ماموریت به کار گرفته می شوند و مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند، افزود: مهم ترین مولفه و اثر گذار ترین مولفه در آمادگی و توان رزم، نیروی انسانی است. در نیروی انسانی هم مهم ترین عامل انگیزه، روحیه و ایمان به آن اهدافی است که نیروی رزمنده برای آن مبارزه می کند.

 

وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس شاهد بودیم رزمندگان جان بر کف سپاه، ارتش و بسیج با حداقل امکانات بیشترین کارایی را در مقابل دشمن از خود نشان می دادند، افزود: امروزه جوانانی که در مراکز اموزشی افسری و درجه داری ارتش و سپاه آموزش می بینند جوانانی هستند که رهروان گذشتگان خود هستند و توشه تجربه دوران دفاع مقدس را در اختیار دارند. این جوانان، جوانانی هستند که تا لحجظه آخر برای تحقق هدف مقدس خود که دفاع از مرزها و حدود و ثغور میهمن اسلامی و آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی ایران ، پای کار هستند.

 

دریادار موسوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا می توانیم بگوییم که ما به یک خودکفایی دست پیدا کرده ایم و این تجهیزات بومی است؟ افزود: همانطور که دشمنان بارها اعلام کردند نهایت سعی و تلاش خود را به کار بردند و سنگ ها و موانع مختلف ر اسر راه پیشرفت قوه رزمی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارند. وقتی دشمنان ما سایر حوزه ها را تحریم می کنند بخش دفاعی و نظامی هدف اصلی و هدف اول آنهاست.

 

اعزام هیات عالی قضایی به خوزستان برای بررسی حادثه متروپل

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور شب گذشته (شنبه ۷ خرداد) در گفتگوی ویژه خبری درباره پیگیری های دستگاه قضا درباره حادثه متروپل گفت:  ۸۰ برگ از پرونده‌ای که در آبادان تشکیل شده بود به بنده رسید و همکارانم آنرا بررسی کردند. گزارشات و مستنداتی که ارسال شد نشان می‌دهد که مباحث و مطالب گسترده‌ای در استان مطرح شده است از جمله تشکیل پرونده هایی در مرکز استان که مرتبط با این موضوع است؛ با این مقدار مستنداتی که به دست ما رسیده اظهارنظر قطعی مشکل است.

 

وی با بیان اینکه هیات عالی در دادستانی کل تعیین کردیم که عازم خوزستان خواهند بود، گفت: این هیئت هم به دادگستری آبادان و هم به دادگستری اهواز خواهند رفت و پرونده هایی که در آنجا مطرح است را خواهند دید.

 

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باتوجه به مجموعه اطلاعاتی که به دست ما رسیده الان به ضرس قاطع نمی‌توانم بگویم قصور و تقصیری از ناحیه دستگاه قضا انجام شده است یا خیر؟، گفت: اطمینان می‌دهم بدون هیچگونه اغماضی مسئله را براساس قوانین و مقررات پیگیری خواهیم کرد. به نظر می‌رسید که با گرفتن مستندات ابادان بتوانیم به نظری برسیم اما با توجه به مستنداتی که تا امروز دیدم اظهارنظر قطعی درباره آن مشکل است. در دستگاه قضایی و دادستانی کل هیچ اغماضی نخواهیم کرد.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما