شناسهٔ خبر: 54303971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جوابیه انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران به یک یادداشت

بدیهی است مدیریت حقوقی انجمن حق خود را به منظور پیگیری حقوق از طریق مجاری قضایی محفوظ می داند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

به دنبال انتشار مطلبی با عنوان با «عنوان چالش جدید: صدور پروانه فعالیت برای تشکل اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی» در این شبکه خبری، انجمن  شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران، جوابیه ای به این شبکه خبری ارسال کرده است که متن آن در ادامه می آید.

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه با حذف چند کلمه توهین آمیز و خارج از چارچوب ادب که به جای آنها از سه نقطه (...) استفاده شده، عینا به شرح زیر است:

«سردبیر محترم وب سایت تین نیوز

با سلام،

احتراماً در خصوص انتشار مطلبی با «عنوان چالش جدید: صدور پروانه فعالیت برای تشکل اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی»، با شماره 243224 مورخ 01/03/1401مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، روابط عمومی، انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران ضمن اعتراض شدید نسبت به تهمت ها و نکات کذب مطرح شده در مطلب فوق الذکر که ناشی از فقدان دانش در حوزه تشکل ها از سوی نگارنده بوده است پاسخ پیوست را جهت درج در وب سایت تین نیوز ارسال می نماید. بدیهی است مدیریت حقوقی انجمن حق خود را به منظور پیگیری حقوق از طریق مجاری قضایی محفوظ می داند.

 با تشکر مدیر روابط عمومی انجمن

بسمه تعالی

امروزه یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی در کشور ها به میزان داشتن تشکل های تخصصی و انجمن‌ های حرفه‌ای مرتبط می باشد و کشورهای پیشرو در دنیا دارای تشکل‌های تخصصی و قوی هستند اگرچه متاسفانه در طی سال های اخیر به واسطه حجم مشکلات و انبوه مسائل و موضوعاتی که برای بخش خصوصی به وجود آمده است با تشتت و تعدد تشکل‌ های تخصصی کارفرمایی مواجه هستیم اما مشکلات موجود بخش را وادار و مجاب به اتخاذ چنین رویکردی  به منظور پیگیری و حل مشکلات و موضوعات پیش رو می‌کند در خصوص مطلب نگاشته شده به عنوان «چالش جدید؛ صدور پروانه فعالیت برای تشکل های اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی» این مطلب بیش از هر چیز نشان دهنده عدم دانش و آگاهی نگارنده نسبت به موضوع  تخصصی تشکل های تخصصی و انجمن‌های حرفه‌ای بوده است.

در کشور ما وجود سه نهاد به عنوان اتاق بازرگانی، وزارت کار و وزارت کشور به عنوان سه مرجع ثبت تشکل‌ های تخصصی از گذشته و هرسه مطابق قانون وجود داشته است والبته که در ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار مرجع ساماندهی تشکل های اقتصادی به اتاق بازرگانی واگذار شده و در قانون اتاق بازرگانی نیز این نهاد مدنی بخش خصوصی به عنوان مرجع ثبت تشکل های اقتصادی بخش خصوصی معرفی و اعلام شده است. انتشار مطلب سراسر افترا، توهین و تهمت از سوی نگارنده یا در خوشبینانه‌ ترین حالت ناشی از ... نگارنده نسبت به موضوعات و در حالت دیگر ناشی از عناد و کینه شخصی می باشد بنابراین توصیه انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران، افزایش دانش حقوقی و مطالعه در این خصوص است و این انجمن آمادگی ارائه اطلاعات تخصصی در موضوع  به نگارنده را دارد.

شایان ذکر است حدود ۸۰ درصد از تشکل‌های ثبت شده در اتاق  به نام انجمن فعالیت می کند و از منظر اتاق به عنوان مرجع ثبت تفاوتی بین سندیکا، اتحادیه، انجمن های صنفی ها وجود ندارد از سوی دیگر همه کشورهای معتبر و پیشرو در حوزه حمل و نقل تاکید و تکیه خود را در حوزه حمل و نقل جاده ای بین الملل بر شرکت های معتبر قرار می دهند تا ضمن مدیریت درست، نقش مسئولیت در فرایند حمل و نقل را به درستی تعریف اجرا کنند به عنوان مثال در کشور همسایه ترکیه اساسا شرکت های حمل و نقل بین المللی می بایست با شرط تملک کامیون ثبت و  اقدام به  فعالیت نمایند.

در سال ۱۳۹۶ شرکت های مالک کامیون به دلیل عدم وجود نهاد و تشکل تخصصی بر آن شدند تا انجمن تخصصی خود را در اتاق ایران به ثبت برسانند تا این انجمن تخصصی را که همگی مرکب از سرمایه گذاران و کارآفرینان  بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بین المللی جاده ای  هستند،  شکل دهند.

ظاهرا نگارنده توجه به مفهوم «کریر و فورواردر» در حمل و نقل بین المللی ندارد و تفکیک این 2 مفهوم از ضروریات موجود حوزه حمل و نقل بین المللی است. در ادامه می بایست توجه نگارنده را به اساسنامه انجمن جلب کرد که در آن شرایط عضویت به درستی و دقیق احصاء شده است و شرکت هایی که حداقل مالکیت ۲ دستگاه کشنده و 2 دستگاه بارگیر را به نام شرکت و یا اعضای هئیت مدیره داشته  باشند امکان حضور و عضویت اصلی در انجمن را دارند که مستحضر هستند در شرایط فعلی حداقل ارزش سرمایه گذاری آن ده میلیارد تومان می باشد و هر کامیون موجب اشتغال حداقل 2 راننده که فاقد کامیون هستند شده است که این حداقل است و اعضایی وجود دارند که بیش از 10 دستگاه کامیون و بارگیر الی 250 دستگاه را در اختیار دارند که خود موجب اشتغال شده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که رانندگان محترم از مهمترین ارکان حمل و نقل در کشور می باشند و احترام این قشر بر همگان واجب است به نحوی که  در شرکت های حمل و نقل این قشر زحمتکش جایگاه و شأن ویژه ای دارد اما هرگونه تلاش برای ایجاد اختلاف میان رانندگان و شرکت های دارنده کامیون، آب به آسیاب دشمن ریختن و تلاش برای تضعیف پیکره ضعیف حمل و نقل جاده ای در کشور است و بسیار مذموم و ناپسند است.

  در پایان تاکید بر این مسئله ضروری است که متولی بخش خصوصی در کشور اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور اقتصادی سه قوه است و ثبت و شکل گیری تشکل ها ذیل این مجموعه کاملا منطبق و مطابق با قانون بوده و و هرگونه ابهام و سوالی وجود داشته باشد می بایست از طریق مراجع ذیربط استعلام گردد و این گونه اتهام پراکنی به نظر ناشی از  عناد یا  ... نویسنده است که می بایست با پرسش و سوال درست حل شود نه با انتشار مطلبی موهوم و بی اساس و پایه.»

 

 

downloadFile

نظر شما