شناسهٔ خبر: 54298215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش جانبازان سراسر کشور:

افزایش ۷۰ درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران

معاون رئیس جمهور گفت: به همت رییس جمهور و همراهی مجلس این بودجه افزایش یافته و امیدواریم بتوانیم بسیاری از معوقات وحقوق‌های جانبازان را بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان، معاون رئیس جمهور  در سفر به کرمان در همایش جانبازان کشور گفت: کلینیک تخصصی برای جانبازان ایجاد می‌شود که به روش‌های روز دنیا عوارض پیچیده شیمیایی را بررسی و به بیماران کمک خواهند کرد.

قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش گفت:دشمنان از زمان تشکیل انقلاب از مسیر ترور وارد شدند و سپس برای تجزیه کشور به ایران حمله کردند کشور در آن زمان نوپا بود و امکانات دفاعی کاملی نداشت، اما دشمنان نمی‌دانستند این کشور با ایمان مردم توانست در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کند.

او گفت:جانبازان شیمیایی در این راه سختی زیادی کشیده اند و همچنان این درد ادامه دارد و در زمان شیوع کرونا به علت آسیب ریه، جانبازان شیمیایی بیشتر مورد تهدید این ویروس بودند.

قاضی زاده به افزایش ۷۰ درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثار گران و جانبازان به همت رییس جمهور و همراهی مجلس اشاره کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم بسیاری از معوقات وحقوق‌های جانبازان را بپردازیم.

او می‌گوید: خدمات بیمه‌ها برای جانبازان اصلا خوب نیست و این سازمان تنها به بیمه داخل سازمانی ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

قاضی زاده به اختصاص بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به همت رییس جمهور برای تکمیل مراکز توانبخشی اشاره کرد و گفت:کلینیک تخصصی برای جانبازان به همت نخبگان ایجاد می‌شود که به روش‌های روز دنیا عوارض پیچیده شیمیایی را بررسی و برای کمک به بیماران تلاش خواهند کرد.

وی از پیگیری بین المللی جنایات جنگی و شیمیایی برای طرح شکایت به همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد.

در سفر دو روزه قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به کرمان ضمن بررسی مسائل حوزه ایثارگری، نشست هم‌اندیشی نخبگان شاهد و ایثارگر و شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت استان برگزار شد.
حدود ۲۰۰ نفر از جانبازان شیمیایی سراسر کشور، به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و به یاد سردار دلها، به مدت سه روز مهمان ویژه سید و سالار شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.
همایش جانبازان کشور با حضور ۳۵۰ جانبازان سرفراز در دانشگاه آزاد واحد کرمان برگزار شد که ۲۰۰ جانباز از سراسر کشور و ۱۵۰ جانباز از استان کرمان در این همایش حضور داشتند.

نظر شما