شناسهٔ خبر: 54269242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلینیک تخصصی برای جانبازان ایجاد می‌شود

معاون رییس جمهور گفت: کلینیک تخصصی برای جانبازان ایجاد می‌شود که به روش‌های روز دنیا عوارض پیچیده شیمیایی را بررسی و به بیماران کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

حدود ۲۰۰ نفر از جانبازان شیمیایی سراسر کشور، به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و به یاد سردار دلها، به مدت سه روز مهمان ویژه سید و سالار شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

در این راستا همایش جانبازان کشور با حضور ۳۵۰ جانبازان سرفراز در دانشگاه آزاد واحد کرمان برگزار شد که ۲۰۰ جانباز از سراسر کشور و ۱۵۰ جانباز از استان کرمان در این همایش حضور داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش گفت:دشمنان از زمان تشکیل انقلاب از مسیر ترور وارد شدند و سپس برای تجزیه کشور به ایران حمله کردند کشور در آن زمان نوپا بود و امکانات دفاعی کاملی نداشت، اما دشمنان نمی‌دانستند این کشور با ایمان مردم توانست در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کند.

او گفت:جانبازان شیمیایی در این راه سختی زیادی کشیده اند و همچنان این درد ادامه دارد و در زمان شیوع کرونا به علت آسیب ریه، جانبازان شیمیایی بیشتر مورد تهدید این ویروس بودند.

قاضی زاده به افزایش ۷۰ درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثار گران و جانبازان به همت رییس جمهور و همراهی مجلس اشاره کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم بسیاری از معوقات وحقوق‌های جانبازان را بپردازیم.

او می‌گوید: خدمات بیمه‌ها برای جانبازان اصلا خوب نیست و این سازمان تنها به بیمه داخل سازمانی ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

قاضی زاده به اختصاص بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به همت رییس جمهور برای تکمیل مراکز توانبخشی اشاره کرد و گفت:کلینیک تخصصی برای جانبازان به همت نخبگان ایجاد می‌شود که به روش‌های روز دنیا عوارض پیچیده شیمیایی را بررسی و برای کمک به بیماران تلاش خواهند کرد.

او از پیگیری بین المللی جنایات جنگی و شیمیایی برای طرح شکایت به همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد.

در سفر دو روزه قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به کرمان ضمن بررسی مسائل حوزه ایثارگری، نشست هم‌اندیشی نخبگان شاهد و ایثارگر و شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت استان برگزار شد.

نظر شما